لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۵

شکست سنگین پرسپولیس در مقابل تیم بنیادکار ازبکستان


در دور چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران همچنان با فاصله‌ای بسیار نسبت به گذشته دور خود، در ورزشگاه آزادی سه بر یک مغلوب تیم بنیادکار ازبکستان شد تا به میزان زیادی از جمع مدعیان صعود خارج شود.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، پایان مسابقه با اعتراض شدید تماشاگران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه آزادی به علی دایی، بازیکنان و همچنین حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه، همراه بود.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گروهی از تماشاگران علیه حبیب کاشانی شعار ‌می‌دادند و تعدادی هم «با این کار مخالف بودند و سعی می‌‌کردند مانع هواداران ناراضی شوند... در پی این وقایع ماموران حراست ورزشگاه با حضور در کنار کاشانی، سعی می‌کردند تا آرام شدن اوضاع، او را تحت مراقبت داشته باشند».

همچنین پس از به ثمر رسیدن گل دوم بنیادکار، شعارهایی از سوی تماشاگران علیه بازیکنان پرسپولیس و علی دایی سر داده شد. تماشاگرانی که روبروی جایگاه بودند، کریم باقری و شیث رضایی، بازیکنان رانده شده از پرسپولیس در این فصل را تشویق کردند و شعارهایی علیه بازیکنان و علی دایی سر ‌دادند.

اما تماشاگران طرف دیگر ورزشگاه همچنان در تایید علی دایی، سرمربی پرسپولیس را تشویق ‌کردند. برخی از تماشاگران به نشانه اعتراض پشت خود را به زمین ‌کردند. علی دایی در نشست خبری به نمایندگان رسانه‌ها گفت که همچنان به کارش ادامه می‌دهد وتصمیم‌گیری با مسوولان باشگاه است.

این بازی تنها حدود ۲۰ هزار تماشاگر داشت.

پس از نیمه اول که سرد و بدون گل سپری شد، پرسپولیس نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کرد، اما ضربه‌پذیری تیم سرخپوش از دو جناح چپ و راست دفاعی به گلی انجامید که آب سردی بر پیکر پرسپولیس بود.

پرسپولیس که تلاش داشت با پیروزی در خانه خود تساوی دو هفته پیش در تاشکند را کامل کند، وقتی به دروازه بنیادکار دست نیافت، اولین تعویضش فرستادن یک مهاجم تشنه گلزنی به جای یک هافبک پراشتباه و شتابزده بود.

اما به محض ورود اشپیتیم آرفی به جای فشنگچی، با حمله‌ای از جناح راست توپ درجناح متمایل به چپ نصیب اندر رجب‌اف شد تا او از پشت محوطه جریمه با شلیکی ناگهانی و تماشایی به سقف دروازه حقیقی، در دقیقه ۶۰ بنیادکار را در آزادی یک بر صفر پیش اندازد.

پرسپولیس با دست زدن به تعویضی دیگر و بیرون کشیدن بازیکن پراشتباه بعدی از زمین در جست وجوی تلافی بود.

از حضور علی‌رضا محمد هنوز پنج دقیقه بیشتر نگذشته بود که تیم بنیادکار در یک ضد حمله به ضربه پنالتی و گل دوم هم دست یافت و در این میان علی‌رضا محمد تازه وارد هم از زمین مسابقه اخراج شد.

گل دوم بنیادکار را کریم‌اف، بازیکن ارزنده و بازیگردان این تیم در دقیقه ۷۰ وارد دروازه پرسپولیس ده نفره کرد.

در دقیقه ۸۸ سماجت اشپیتیم آرفی در کورس با مدافع ازبک باعث شد تا مهاجم تازه نفس با پرتاب پایش به توپ جلو پای حریف، گل بزند و پرسپولیس ده نفری را به دستیابی به گل تساوی بخش هم امیدوار کند.

اما تلاش بدون حساب و بی پشتوانه بازیکنان پرسپولیس نه تنها نتیجه نداد که پس از بازگرداندن یک ضربه دیگر آرفی از روی خط دروازه تیم ازبک، ویکتور کارپنکو در پی بازگشت همان توپ با یک ضد حمله دیگر در دقیقه ۳ + ۹۰ نتیجه را سه بر یک به سود بنیادکار کرد تا پیروزی مهمان از هر تردیدی خارج شود.

پرسپولیس با این بازیکنان بخت صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا را، حتی به عنوان تیم دوم گروه سوم، به احتمال بسیار از دست داد:

علیرضا حقیقی – سامان آقازمانی (از دقیقه ۷۴ مجتبی زارعی)، سپهر حیدری (کاپیتان)، علیرضا نورمحمدی، حمید علی عسگری – حسین بادامکی (از دقیقه ۶۵ علیرضا محمد)، محمد نوری، مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی (از دقیقه ۵۹ اشپیتیم آرفی) – هادی نوروزی و وحید هاشمیان. سرمربی: علی دایی.
XS
SM
MD
LG