لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۹

احمدی‌نژاد: دلایل خانه‌نشینی را در دل خود نگه می‌دارم


بازگشت محمود احمدی‌نژاد به محل برگزاری نشست هیات دولت
بازگشت محمود احمدی‌نژاد به محل برگزاری نشست هیات دولت
در حالی که جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست محمود احمدی‌نژاد بدون شرکت وزیر اطلاعات برگزار شده و یکی از نمایندگان مجلس نیز به نقل از رئیس دولت دهم وجود اختلاف میان وی و رهبر جمهوری اسلامی را تایید کرده است، محمود احمدی‌نژاد در سخنان خود بر لزوم اقتدار دولت تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، که حدود ۱۰ روز از حضور در محل کار خود خودداری کرده بود، عصر یکشنبه در سخنانی در جلسه هیات دولت، بر اهمیت اقتدار دولت تاکید کرده است.

وی در این باره اظهار داشته است: «اعتقاد و باور من این است که یک رئیس‌جمهور قوی و مقتدر موجب عزت رهبری، کشور و به ‌خصوص ملت می‌باشد. یک رئیس‌جمهور قوی می‌تواند بایستد، سپر باشد، دفاع کند، امور کشور را پیش برده و موجب عزت کشور شود.»

وی همچنین افزوده است: «هر رهبر و مدیر جامعه‌ای نیز نیازمند بازوان پرتوان است، تجربه تاریخی حاکی از آن است که حتی زمانی که بالاترین شخصیت‌های اعتقادی ما فاقد بازوان پرتوان بودند، اراده و منویات آنها روی زمین باقی ماند و جاری نشد.»

این در حالی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف خبری خود از انتشار این بخش از سخنان محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت خودداری کرده و به ویژه سخنان وی را درباره «ولایت فقیه» و «استکبار» انعکاس داده بود.

در این میان محمود احمدی‌نژاد با اشاره ضمنی به اختلاف‌های خود با رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «رهبر معظم انقلاب در طول دوره ریاست جمهوری بنده، همواره با روشن‌بینی، هوشمندی و دقت هرچه تمام‌تر کمک، مدیریت و هدایت می‌کنند و دولت همیشه از رهنمودهای ایشان بهره برده و البته هر اختلافی هم در چارچوب اندیشه و نظام ولایت فقیه قابل حل می‌باشد.»

وی همچنین با اشاره به غیبت چند روزه خود در محل کارش تصریح کرد: «عده‌ای در خارج با مکاری و تزویر و عده‌ای جاهل و بعضاً مغرض هم در داخل جشن و پایکوبی به راه انداختند که البته قصد پاسخگویی به آنها را ندارم. آنچه روشن است اینکه در طول پنج سال و شش ماهی که در دولت در خدمت مردم بودیم شبانه‌روز با عشق و ایمان مشغول کار بودیم و همه وجودمان در مسیر ولایت بوده است.»

رئیس دولت دهم همچنین با بیان این که دولت وی تنها دولتی است که اعضای آن در باره ولایت فقیه «متفق‌القول» هستند، گفته است: «کسانی که نمی‌توانند به قدرت اداره دولت، سیاست‌های اقتصادی و مدیریت آن ایراد بگیرند بازی جدیدی طراحی کرده‌اند ولی در اشتباه هستند.»

محمود احمدی‌نژاد همچنین درباره دلایل خانه‌نشینی‌ خود در ۱۰ روز گذشته هم اظهار داشته است: «البته دورکاری و خانه‌نشینی چند روزه دلایلی دارد که این دلایل را در دل خود نگه می‌دارم چون بسیاری از حرف‌ها باید در دل انسان باقی بماند.»

جلسه روز یکشنبه هیات دولت در حالی با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، در این جلسه حضور نداشت و خبرگزاری‌های ایران از سفر وی به قم گزارش داده بودند.

محمود احمدی‌نژاد از حدود ۱۰ روز پیش و به دنبال مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با برکناری وزیر اطلاعات از شرکت در جلسات هیات دولت و حضور در محل کار خود خودداری کرده بود.

این در حالی است که در این مدت بارها آیت‌الله خامنه‌ای خواستار پرهیز از درگیری‌ و اختلاف شده بود.

در این میان سایت‌های خبری در ایران پیش از نشست روز شنبه هیات دولت در گزارشی از دیدار سه ساعته شماری از نمایندگان حامی دولت با محمود احمدی‌نژاد در منزل وی در جمعه شب خبر داده بود.

بر اساس این گزارش محمود احمدی‌نژاد در سخنانی خطاب به نمایندگان حامی خود گفته است: «من جانم را برای ولایت گذاشتم و اعتقاداتم به ولایت فقیه قوی‌تر از گذشته شده است.»

همچنین موسی غضنفرآبادی، یکی از نمایندگان دیدار کننده با محمود احمدی‌نژاد، به نقل از رئیس دولت دهم گفته است، مسائل موجود به زودی حل می‌شود.

به گزارش سایت خبری مشرق نماینده بم در این باره اظهار داشته است:‌ «احمدی‌نژاد اعلام کرد که من این مساله را با انجام یک گفت‌وگو حل می‌کنم. این موضوعی است که بین من و آقا است و انشاالله حل میشود.»

به نوشته سایت مشرق، موسی غضنفرآبادی همچنین درباره احتمال طرح عدم کفایت رئیس جمهور در مجلس اظهار داشته است: «ایشان اعلام کرد که عدم کفایت دلیل می‌خواهد. مگر بنده چه کار کرده‌ام؟»

از سوی دیگر عزت‌الله ضرغامی، رئیس صدا و سیما، که روز صبح روز یکشنبه با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده بود، اعلام کرده است، در این دیدار «مطالب مستندی درباره خرسندی دشمنان وسناریوهای خباثت آمیز رسانه‌های بیگانه وجریان‌های معاند وضد انقلاب از حضور نیافتن رئیس جمهور در چند جلسه هیات وزیران» به اطلاع وی رسانده است.

عزت‌الله ضرغامی گفته است: «احمدی نژاد تاکید کرد در سخنان امروز خود در هیات وزیران تمام نقشه‌های دشمنان اسلام وانقلاب را نقش بر آب خواهد کرد ونشان خواهد داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر و فرزندی رهبر انقلاب ورئیس جمهور عاجز و ناتوانند وهمچون گذشته آب در هاون می‌کوبند.»
XS
SM
MD
LG