لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

روزنامه اعتماد دوباره منتشر شد؛ خاتمی تبریک گفت


روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد که در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود، روز شنبه انتشار دوباره خود را با پیام تبریک محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، از سر گرفته است.

به گزارش سایت‌ اینترنتی کلمه، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد، که به دنبال تشدید برخورد با رسانه‌های اصلاح‌طلب در جریان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ توقیف شده بود، روز شنبه انتشار دوباره خود را از سر گرفته است.

بر اساس این گزارش در نخستین شماره انتشار دوباره این روزنامه پیام تبریک محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، نیز به همین مناسب منتشر شده است.



رئیس دولت اصلاحات در پیام خود آورده است: « ستاره "اعتماد" هرچند زمانی دراز در محاق تعطیلی افتاد، اینک باز آغاز به درخشش می‌کند و چون در باور مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی که بر مدار ایمان به خدا و حرمت انسان می‌گشت ریشه داشت در یادها و خاطره‌ها ماند.»

آقای خاتمی همچنین افزوده است: «خدا را سپاسگزاریم که شاهد طلوع دوباره "اعتماد"یم به این امید که بر پیمان خود با مردم که صاحب اصلی انقلاب و کشورند پا بر جا بماند و اطلاع‌رسانی درست و بیداری‌گری را همچون گذشته وجهه همت خود قرار دهد.»

در اواسط اسفند ماه سال ۱۳۸۸هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه «اعتماد» را پس از حدود هشت سال انتشار توقیف کرده بود.

محمدعلى رامین، معاونت مطبوعاتى وقت وزیر ارشاد و دبیر وقت هیات نظارت بر مطبوعات، دلیل توقیف روزنامه اعتماد را «تخلف از حدود مطبوعات» و «تکرار و اصرار بر تخلفات» اعلام کرده بود.

روزنامه اعتماد در سال‌های گذشته از معدود روزنامه‌های باقی‌مانده نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران به شمار می‌رفت و به گفته الیاس حضرتی، مدیر مسئول این روزنامه، هیات نظارت بر مطبوعات در جریان رویدادهای پس از انتخابات بارها به این روزنامه تذکر داده بود.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده روزنامه اعتماد در خرداد ماه سال گذشته خورشیدی برگزار شده بود و هیات منصفه دادگاه مطبوعات، الیاس حضرتی، مدیرمسوول این روزنامه، را در برخی موارد مجرم و در عین حال مستحق تخفیف شناخته بود.

در آبان ماه سال گذشته خورشیدی نیز، مدیر مسئول روزنامه اعتماد از انتشار این روزنامه «در آینده نزدیک» خبر داده بود.
XS
SM
MD
LG