لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

عبدالرضا تاجیک برنده جایزه بهترین روزنامه‌نگار سال شد


سازمان گزارشگران بدون مرز، عبدالرضا تاجیک،‌ روزنامه نگار زندانی در ایران،‌ را به عنوان برنده جایزه امسال بهترین روزنامه‌نگار سال خود اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو فردا از پاریس، سازمان گزارشگران بدون مرز که از آزادی بیان در سراسر جهان حمایت می‌کند، روز پنجشنبه عبدالرضا تاجیک،‌ روزنامه‌نگار زندانی در ایران را به عنوان بهترین روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده است.

عبدالرضا تاجیک که به دنبال رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سالل گذشته خورشیدی در ایران دو بار بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده بود، یک بار دیگر در روز ۲۲ خرداد سال جاری و پس از مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد و از آن زمان تاکنون همچنان در زندان به سر می‌برد.

آقای تاجیک علاوه بر همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی مانند فتح، بنیان، بهار و شرق،‌ در زمینه حقوق بشر نیز فعالیت داشت و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر نیز بود.

در اوایل مرداد ماه سال جاری و تنها چند هفته پس از آخرین بازداشت عبدالرضا تاجیک، خانواده وی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت وی در بازداشت،‌ اعلام کرده بودند، این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در زندان اوین و در حضور معاون دادستان مورد «هتک حرمت» قرار گرفته است.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در این باره سازمان گزارشگران بدون مرز نیز از «هتک حرمت» عبدالرضا تاجیک در زندان انتقاد کرده و از سازمان ملل متحد خواسته بود،‌ به وضعیت زندانیان در ایران رسیدگی کند.

در این میان ژان فرانسو‌ا ژولیار، دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز، در باره اعطای جایزه بهترین روزنامه نگار سال به عبدالرضا تاجیک گفته است: «امیدواریم از طریق اعطای این جایزه موجبات آزادی این روزنامه‌نگار را فراهم کنیم.»

وی همچنین یک بار دیگر دولت جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده است که به «تلاش خود برای سخت‌تر کردن شرایط برای روزنامه‌نگاران ادامه می‌دهد.»
XS
SM
MD
LG