لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۸

سپاهان قهرمان لیگ برتر ایران شد


در سی و سومین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، سپاهان در یک بازی پرتحرک اما بدون گل در مقابل پرسپولیس، قهرمانی خود را مسجل کرد و استقلال با برتری دو بر صفر بر ملوان بندرانزلی و ذوب آهن با پیروزی دو بر یک بر نفت تهران، رقابت برای نایب قهرمانی را به هفته آخر کشاندند.

در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تساوی صفر بر صفر حاصل یک بازی تهاجمی از سوی دو تیم مطرح و پرسابقه فوتبال ایران بود. در این بازی یاران علی دایی در خانه تیمی که در آستانه قهرمانی قرار داشت، لحظه‌ای از تلاش نایستادند، اما تیم پرمایه و هماهنگ سپاهان با پیگیری بی‌امان برای دستیابی به دروازه حقیقی، یک بازی پرافت و خیز و تماشایی را به نمایش گذاشت.

بدین ترتیب سپاهان با کسب ۶۶ امتیاز در فاصله یک هفته به پایان لیگ دهم قهرمان و دست نیافتنی شد.
بازیکنان و مسئولان سپاهان پس از پایان بازی با پرسپولیس و قهرمانی در لیگ برتر «نماز شکر» به جای آوردند.

ترکیب سپاهان: مهدی رحمتی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، محسن بنگر، احسان حاج‌صفی، محرم نویدکیا (کاپیتان) (از دقیقه ۸۸ حسین پاپی)، امید ابراهیمی، فابیو جانواریو، جواد کاظیمان (از دقیقه ۶۹ هاشم بیک‌زاده)، ابراهیم توره و یانوش (از دقیقه ۶۹ رضا عنایتی). سرمربی: امیر قلعه ‌نویی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا حقیقی، ‌سامان آقازمانی، مجتبی شیری، ابراهیم شکوری، علیرضا محمد، حسین بادامکی، مازیار زارع (کاپیتان)، محمد نوری، حمیدرضا علی‌عسگر، محمد منصوری و اشپیتیم آرفی. سرمربی: علی دایی.

علی دایی اختلاف با کاشانی را علنی کرد

علی دایی پس از دیدار با سپاهان، در گفت و گو با خبرنگاران به شدت از حبیب کاشانی، سرپرست و سایر مسوولان باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، دایی در مورد نوسان های پرسپولیس گفت: «ما امسال نوسان زیاد داشتیم. اما در این نوسانات عوامل زیادی دخیل هستند. یکی از این نوسان‌ها عملکرد کادر فنی است، اما امسال مسائل زیادی اتفاق افتاد که بزرگترین ثمره آنها از بین بردن آرامش من و کادر فنی و بازیکنان بود. ما آرامش را هیچ وقت نداشتیم. خیلی اتفاقات بوده که می‌خواهم چند روز دیگر آنها را بیان کنم. در اینجا بهتر است فقط از بازیکنانم تشکر کنم...»

علی دایی همچنین گفته است: «کادر فنی تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد در عملکرد تیم نقش دارد. این حالت به خصوص در کشورهایی مانند ایران که سطح فوتبالش بالا نیست، نمود زیادی دارد. خیلی عوامل باید باشد تا تیم ما موفق شود. به عنوان مثال کوچک‌ترین عامل روز گذشته اتفاق افتاد.»

وی افزوده است: «من قبل از بازی با الوحده روی تیمم و خط دفاعی‌اش کار کرده بودم و در این خط با رضا نورمحمدی کار کردیم اما دیروز خود بازیکن می‌آید به من می‌گوید که من محروم هستم، بعد که به باشگاه زنگ می‌‌زنم یک چیزهای دیگری به من می‌گویند. من به عنوان سرمربی تیم باید نسبت به وضعیت بازیکنان آگاه باشم. اصلا من که نباید به این و آن زنگ بزنم تا شرایط را بپرسم. این اصلا وظیفه من نیست.»

سرمربی پرسپولیس اظهار داشته است: «متاسفانه شکری نامی امروز گفته است، محرومیت رضا نورمحمدی دو ماه بوده که ما آن را به سه جلسه تقلیل دادیم. به او یادآوری می ‌کنم که اگر شما توانستید یک نامه بیاورید که به کمیته انضباطی شکایت کرده و در صورتجلسه این کمیته حتی یک امضا از شما باشد.»

علی دایی در ادامه خطاب به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفته است: «تا کی می‌خواهید مردم را گول بزنید. بینید من تا الان رو بازی کردم و از این به بعد هم رو بازی می‌کنم. من از کسی که زیر و رو بازی می‌کند بدم می ‌آید. خیلی چیزها دارم که بگویم من رفیق خودم را به عنوان وکیل آنها به میدان فرستادم.»

وی همچنین اظهار داشته است: «خواسته خیلی‌هاست که علی دایی بیرون گود باشد. البته مردم چنین خواسته‌‌ای ندارند. این مردم هستند که من را علی دایی کردند. من هیچ وقت یادم نمی‌‌رود که از کجا آمده‌ام. مگر می‌شود گذشته‌ام را فراموش کنم؟ لطف خدا و مردم بود که من از اردبیل به دانشگاه شریف آمده و بعد از گذراندن سال‌های مختلف اکنون به عنوان سرمربی پرسپولیس روبه‌روی شما بنشینم.»

سرمربی پرسپولیس در بخش دیگری از سخنان خود پس از بازی با سپاهان گفته است: «شما که مربی فصل بعد خود را انتخاب کرده‌اید، چرا آن را اعلام نمی ‌کنید؟ آخر مگر می شود تیمی که هنوز مربی فصل بعدش مشخص نشده باشد، در آلمان و اسپانیا به دنبال کمپ بگردد؟ این کارها باید با نظر مربی تیم انجام شود تا اگر او صلاح دانست صورت گیرد. آن وقت هر روز می‌گویید مربی فصل بعد ما مشخص نشده است. آدم نمی‌تواند حرف بزند. اگر حرف بزنی اتهام‌های زیادی به ما می‌بندند.»

رکوردشکنی آرش برهانی

همزمان با بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان، تیم استقلال نیز در ورزشگاه آزادی تهران با گل‌های آرش برهانی و هوار ملا‌محمد در هر نیمه ملوان را دو بر صفر شکست داد. برهانی گلزن استقلال با زدن گل نخست در دقیقه ۳۲ هشتاد و هشتمین گل در ده دوره رقابت‌های لیگ برتر را به ثمر رساند و رکورد گلزنی خود و غلامرضا عنایتی را شکست.

در دقیقه ۶۱ هوار ملامحمد با خونسردی و هشیاری دومین گل استقلال را به ثمررساند.

استقلال با این پیروزی ۶۲ امتیازی شد و در یک قدمی نایب قهرمانی رسید.

ترکیب استقلال: وحید طالب‌‌لو، آندره لوئیز (از دقیقه ۷۳ مهدی امیرآبادی)، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، جواد شیرزاد، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری، ایمان مبعلی (از دقیقه ۸۲ اسماعیل شریفات)، هوار ملامحمد (از دقیقه ۷۸ کیانوش رحمتی)، فرهاد مجیدی (کاپیتان) و آرش برهانی. سرمربی: پرویز مظلومی.

حنیف عمران‌زاده، مدافع میانی تیم استقلال پس از درگیری در بازی با شاهین و محرومیت به همراه جریمه ۲۵ میلیونی بار دیگر در ترکیب آبی‌پوشان قرار گرفت.

در پیروزی ذوب‌آهن بر تیم نفت در ورزشگاه تختی تهران، مهدی رجب‌‌زاده در دقیقه ۴۳ و محمد حسینی در دقیقه ۷۹ برای ذوب آهن و مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه ۲+۹۰ برای نفت تهران گل زدند و بدین ترتیب ذوب آهن ۶۰ امتیازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت.

تیم تراکتورسازی بازی باخته در مقابل تیم سایپا در تبریز را با دو بر دو مساوی کرد. با این نتیجه تراکتورسازی با ۵۴امتیاز و یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده پنجم باقی ماند.

تیم فولاد خوزستان نیز در یک بازی پرگل و با پنج گل رضا نوروزی پنج بر دو پاس را در اهواز شکست داد.

فولاد با این پیروزق ۵۱ امتیازی شد و در رده ششم باقی ماند.

تیم مس کرمان نیز با پیروزی سه بر صفر بر شاهین بوشهر هم امتیاز با فولاد است.

استیل‌آذین، تیم پرستاره و گران‌قیمت در تهران شش بر یک در برابر شهرداری تبریز خرد شد و سقوطش به دسته اول حتمی شد. پیکان یک بر صفر بر راه آهن پیروز شد و تیم‌های صبا و صنعت نفت هم در قم دیداری بدون گل داشتند.
XS
SM
MD
LG