لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

سخنان احمدی‌نژاد در مورد «پرونده‌سازی» دانشگاه‌های آمریکا برای امام زمان


محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، می‌گوید که دانشگاه‌های آمریکا «با بسیاری از کسانی که به زعم آنان می‌توانسته‌اند با امام زمان ارتباطی داشته باشند تماس گرفته و با آنها مصاحبه و اطلاعاتشان را تخلیه کرده‌اند.»

براساس گزارشی که روز یکشنبه ۳۱ خرداد، در وب‌سایت «دولت بهار»، از وب‌سایت‌های نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، منتشر و در روزنامه شرق نیز بازنشر شده‌است، رئیس جمهوری سابق ایران در این باره افزود که «بیش از آن که ما دنبال امام زمان باشیم آنها دنبال امام زمان هستند.»

وی در ادامه گفت: «آنقدر در دانشگاه‌های علوم انسانی آمریکا راجع به امام زمان تحقیق کرده­‌اند که اگر من بگویم هزاران برابر مجموع کار حوزه‌های علمیه قم و نجف و مشهد، زیاد نگفته‌ام، بلکه کمتر گفته‌ام که شما باور کنید.»

رئیس جمهوری پیشین ایران گفت: «به قول دوستی می‌گفت پرونده امام زمان را تکمیل کرده‌اند و برای دستگیری‌اش بسته‌اند، تنها عکسش را کم دارند. آنها می‌دانند که تنها خطر مبنایی و اساسی برای امپراطوری چند صد ساله آنها امام عصر است.»

گزارش رادیویی رضا جمالی پیرامون گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در مورد «امام زمان»
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:40 0:00
لینک مستقیم

سخنان آقای احمدی‌نژاد و همچنین اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر او، دربارهٔ امام دوازدهم شیعیان در سال‌های گذشته بارها خبرساز شده‌است.

محمود احمدی‌نژاد در مرداد ۹۲ نیز مدعی شده بود که سال ۸۶ با رابط امام دوازدهم شیعیان دیدار داشته و به نقل از او گفته بود که «غربی‌ها به شدت دنبال امام زمان هستند. برای زدن.»

آقای احمدی‌نژاد شهریور همان سال نیز گفته بود که امیدوار است امام دوازدهم شیعیان تا چهار سال دیگر ظهور کند.

او در آبان ماه ۹۲ نیز دعا کرده بود که تا چهار سال بعد دعای مربوط به امام دوازدهم شیعیان در کاخ سفید نصب شود.

روز یک‌شنبه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، دولت آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که تنها شعار می‌داده‌است و افزوده بود: «مثلاً می‌گفتند عصر ظهور و آمدن امام زمان و علنی شدن آن است. این حرف‌ها را هنوز هم می‌زنند.»

«بعضی‌ها در ایران به این حرف‌ها می‌خندند»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود دولت آمریکا را حکومتی دانست که به گفته او «شیطان برای جلوگیری از رسیدن به خداوند و امام زمان برپا کرده‌است.»

او افزود: «این حکومت شیطان می‌داند که اگر امام زمان بیاید کارش تمام است. بعضی‌ها در ایران به این حرف‌ها می‌خندند.»

وی با اشاره به گروه موسوم به «حکومت اسلامی» (داعش) نیز گفت: «یکی از دوستان ما که انسان فاضلی است می‌گفت و البته احتمال می‌داد که چه بسا حکومت شیطان تصمیم گرفته‌است که خودش جریان سفیانی را راه بیاندازد تا دست خودش باشد.»

رئیس‌جمهوری پیشین ایران در ادامه گفت: «البته ایشان این را هم اضافه کرد که خداوند هم نقشه دارد و همه در نقشه خدا هستند و چه بسا خداوند آن سناریو را نوشته تا به دست اینها اجرا شود.»

براساس باورهای شیعیان، در دوره‌ای که در این باورها به «آخرالزمان» مشهور است، شخصی به نام «سفیانی» مناطق پنج‌گانه سرزمین شام را تصرف خواهد کرد و در نهایت در نبرد با امام دوازدهم شیعیان کشته خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به ایالات متحده آمریکا گفت: «آنها می‌خواهند نگذارند آن اتفاق یعنی ظهور کامل واقع شود. آنقدر که امام زمان برای شیطان جدی است برای من و شما جدی نیست. به چه کسی این درد را باید گفت؟»

XS
SM
MD
LG