لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

واکنش احمدی‌نژاد به درخواست ابهام‌زدایی از سخنرانی تند او در اهواز


محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، در مصاحبه‌ای تازه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار، از ارائه پاسخ صریح در مورد برداشت‌ها از سخنرانی اخیرش در اهواز خودداری کرد.

احمدی‌نژاد دوم فروردین ماه، سخنرانی تندی در اهواز داشت که برخی از جمله محسن رضایی معتقدند هدف این سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای بوده است.

احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در اهواز با اشاره به تلاش دولت حسن روحانی برای حدف یارانه‌های نقدی گفت: «تو چه کاره‌ای که حرف ملت را قبول نمی‌کنی؟! ۹۷ درصد چیزی را می‌خواهند، تو چرا خلاف ملتی؟ ۸۰ میلیون نفر نمی‌فهمند، تو می‌فهمی، همین ملت تو را بالا آورد.»

درحالی که نزدیکان محمود احمدی‌نژاد مخاطب سخنان او در اهواز را حسن روحانی می‌دانند، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز نهم فروردین تلویحاً مخاطب این سخنان را رهبر جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری سابق ایران سخنان خود را تکذیب کند.

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران هم این سخنرانی را مقابل نظر رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر نامزد نشدن احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دانسته بود.

اکنون در مصاحبه‌ای تازه، خبرنگار خبرگزاری «افه» اسپانیا از محمود احمدی‌نژاد پرسیده است که «در یکی از سخنرانی‌های اخیرتان یک‌سری انتقاداتی انجام دادید که بنظر می‌آمد منظور شما، رهبری بوده است، آیا نیاز است که تغییری در جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیافتد؟»

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال گفت: «من شما را به متن سخنرانی ارجاع می‌دهم. لطفاً یکبار دیگر آن را خودتان گوش کنید.»

خبرنگار خبرگزاری «افه» در ادامه پرسید: «من سؤالم را تکرار می‌کنم. می‌شود واضح بفرمایید که هدفتان در آن سخنرانی با چه کسی بود؟»

محمود احمدی‌نژاد نیز در پاسخ گفت: «یعنی شما نمی‌خواهید به خودتان زحمت بدهید بروید آن را بخوانید؟! روشن است که! من از رفتار و روش مشخصی انتقاد کردم که مخاطب آن هم معلوم است اما به نظر می‌رسد که رسانه‌ها دنبال چیزهای دیگری هستند.»

متن کامل گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد با خبرگزاری «افه» روز جمعه (۱۱ فروردین) در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم منتشر شده است.

احمدی‌نژاد: نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرنگار خبرگزاری «افه» اسپانیا در مورد احتمال کاندیدا شدن وی در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری گفت: «به معنی اینکه بخواهم رئیس جمهور شوم؛ نه! هیچ وقت نمی‌خواستم. یعنی ریاست جمهوری هیچوقت برای من یک هدف نبوده است.»

در بخشی دیگر از این مصاحبه خبرنگار «افه» از محمود احمدی‌نژاد پرسیده است که «شما قبلاً می‌خواستید خودتان را برای انتخابات کاندیدا کنید اما رهبری توصیه کردند کاندیدا نشوید چون در جامعه دوقطبی ایجاد خواهد کرد. آیا فکر می‌کنید دلیل آنچه بوده است؟»

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ گفته است: «من دلیلش را از ایشان نپرسیدم. بالاخره ایشان در جایگاه رهبری هستند و توصیه کردند که من حضور پیدا نکنم؛ من هم پذیرفتم.»

احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری «افه» هم‌چنین گفت در صورتی که حمید بقایی در انتخابات آتی حضور داشته باشد، نتیجه انتخابات «چیز دیگری خواهد» شد.

حمید بقایی از نزدیک‌ترین یاران محمود احمدی‌نژاد و معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی‌نژاد بود.

حمید بقایی اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از آقای احمدی‌نژاد درخواست خواهد کرد «در بالاترین سطح» دولت او حضور داشته باشد.

XS
SM
MD
LG