لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

هشداری دیگر نسبت به «تسخیر» مجلس خبرگان رهبری


احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عصر شنبه سوم خرداد در همایش «ما نگرانیم» حوزویان نسبت به «تسخیر» مجلس خبرگان رهبری توسط «جریانات سیاسی داخل کشور» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در این همایش گفت: «جریانات سیاسی داخل کشور و کسانی که دنبال شورای انقلاب هستند و می‌خواهند در مذاکره همه مشکلات را با آمریکا حل کنند به دنبال همان دو هدف فتنه‌گران هستند، اول براندازی نظام و دوم انداختن ستون خیمه نظام یعنی ولایت.»

نماینده اصفهان در مجلس افزود: «اگر آنها می‌گویند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تسخیر می‌کنند فقط و فقط هدفشان تضعیف رهبری است. ملت ما هوشیار است و مجلس خبرگان قوی و مجلس شورای اسلامی ولایتی خواهد داشت.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه این همایش با بیان این‌که «برخی افراد اخیرا آنقدر ولایت ولایت کردند که ما به خودمان شک کردیم»، اظهار کرد: «عده‌ای در این مملکت بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم فکر کردند فضای بازی به وجود آمده‌است و سه حلقه تشکیل دادند که حلقه سوم آن طراحان پشت پرده هستند و به دیگران گفتند آن‌قدر ولایت ولایت کنید که بعضی‌ها شک کنند.»

به نوشته مهر، همایش «ما نگرانیم» عصر شنبه در مدرسه فیضیه قم در انتقاد به رویکردهای فرهنگی دولت با حضور نزدیک به هزار نفر از طلاب دینی برگزار شد.

به نوشته این خبرگزاری در حین برگزاری همایش بولتن‌های ضد دولتی در بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شد و در چند روز گذشته هم تعدادی بولتن‌های ضددولتی با عناوین «دلواپسیم» و «نگرانیم» در نماز جمعه و سایر مناطق شهری به شکل گسترده‌ای توزیع شده‌است.

هشدار احمد سالک در مورد «تسخیر» مجلس خبرگان سومین هشدار نسبت به آینده مجلس خبرگان در ایران، طی کمتر از دو ماه است.

مجلس خبرگان رهبری نهادی است که وظیفه تعیین رهبر جمهوری اسلامی و نظارت بر ولی فقیه را برعهده دارد.

قربانعلی دری نجف‌آبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان روز ۲۸ اردیبهشت با ذکر این‌که باید برای دوره بعد از علی خامنه‌ای «به فکر باشیم» از رأی‌دهندگان خواست تا در انتخابات آتی مجلس خبرگان «با هوشیاری هر چه تمام‌تر» عمل کنند.

انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری قرار است اسفند ۱۳۹۴ یعنی کمتر از دو سال دیگر برگزار شود.

در همین حال، ماه گذشته، روز دهم فروردین، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز در مورد آینده این مجلس سخن گفته و نسبت به «تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی» هشدار داده‌بود.

وی در این باره گفت: «امروز عده‌ای که سنگر اول را فتح کرده‌اند، در پی تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند.»

دبیر شورای نگهبان هم‌چنین افزوده‌بود که «الان عده‌ای در حال طراحی هستند تا مجلس خبرگان رهبری و بعد شورای اسلامی را تصرف کنند و مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال نمایند.»

احمد جنتی که خود عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست، بدون نام بردن از کسی گفت که «آن‌ها نقشه‌های خطرناکی می‌کشند» و افزود: «الان آنان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد.»
XS
SM
MD
LG