لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۷

مدیر مسئول روزنامه آسمان، «مجرم» شناخته شد


هیأت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا عباس بزرگمهر، مدیرمسئول روزنامه آسمان، را مجرم شناخت و وی را مستحق تخفیف ندانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر کسائیان، دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، خبر داد که جلسه دادگاه مطبوعات روز یک‌شنبه ۱۲ مرداد در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شده‌است.

به گفته آقای کسائیان هیات منصفه مطبوعات در این جلسه مدیر مسئول روزنامه آسمان را به اتهام نشر مطالب «خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات و همچنین اشاعه و ترویج مطالب خلاف عفت عمومی» به اتفاق آراء مجرم شناخت.

آقای بزرگمهر همچنین به اتفاق آراء اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، مستحق تخفیف دانسته نشد.

اولین شماره روزنامه آسمان ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ منتشر شد اما این روزنامه در یکم اسفند همان سال به علت انتشار مطلبی درباره قصاص توقیف شد.

اظهارات هرمیداس باوند که باعث توقیف روزنامه آسمان شده است.
اظهارات هرمیداس باوند که باعث توقیف روزنامه آسمان شده است.

داوود هرمیداس باوند، استاد پیشین دانشگاه و عضو جبهه ملی، در مطلبی که در شماره ۲۹ بهمن‌ماه این روزنامه منتشر شد، لایحه قصاص را «غیر انسانی» توصیف کرده بود.

محمد قوچانی، سردبیر آسمان، اعلام کرده بود که عبارت «غیرانسانی» قرار بود حذف شود اما سهواً متن اولیه منتشر شد.

عباس بزرگمهر، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده آسمان، روز پنجشنبه، اول اسفندماه ۱۳۹۲ بازداشت و چهارم اسفند با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

لیلا ابراهیمیان، گردآورنده مطلبی که باعث توقیف روزنامه شده بود، نیز عصر روز شنبه سوم اسفند با قرار کفالت و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

نظر هیات منصفه درباره شکایت مجری صدا و سیما از بهار نیوز

علی‌اکبر کسائیان، دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات، همچنین خبر داد که منصور قنواتی، مدیر مسئول سایت بهار نیوز، نیز به اتهام «نشر اکاذیب و قصد اضرار به غیر و همچنین افتراء» با اکثریت آراء هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گفته آقای کسائیان وی با اکثریت آراء اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مستحق تخفیف دانسته شد.

سایت بهار نیوز روز گذشته خبر داده بود که فرزاد جمشیدی، مجری صدا و سیما، از این سایت به دلیل انتشار خبری، درباره پرونده‌ای که در سال ۹۱ توسط دختر جوانی علیه وی مطرح شده بود، شکایت کرده‌است.

سایت بهار نیوز در فروردین ماه ۱۳۹۲ خبر داده بود که «فرزاد جمشیدی پس از شکایت یک دختر جوان از اتهام زنای به عنف و اکراه تبرئه اما به علت بزهکاری در ملاقات با شاکی پیش از اجرای صیغه به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.»

به گفته آقای کسائیان در جلسه امروز دادگاه مطبوعات سازمان بهزیستی درباره شکایت خود از خبرگزاری دانشجو نیوز اعلام رضایت کرده‌است.

XS
SM
MD
LG