لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

دو انفجار در بازاری در بغداد ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت


تصویری از محل یکی از انفجارهای پیشین در بغداد
تصویری از محل یکی از انفجارهای پیشین در بغداد

روز شنبه، ۱۱ دی‌ماه، دو بمب‌گذار انتحاری با منفجر کردن جلیقه‌های انفجاری خود در یک بازار پرازدحام در مرکز بغداد باعث کشته شدن دست‌کم ۲۷ نفر و زخمی شدن ۵۳ نفر دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجارها در بازار السِنَک بغداد روی داده و بسیاری از قربانیان از فروشندگان مغازه‌های لوازم یدکی خودرو و مشتریان آنها بودند که برای خوردن صبحانه گرد یک گاری فروش خوراک جمع شده بودند.

بازار السنک به طور معمول از بازارهای شلوغ عمده‌فروشی بغداد است که کامیون‌ها، وانت‌ها و کارگران در آن برای حمل‌ونقل و تخلیه بار و اجناس ازدحام می‌کنند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت دو انفجار در این بازار را برعهده نگرفته، اما پیش از این گروه حکومت اسلامی (داعش) تقریباً در همه بمب‌گذاری‌های مشابه مسئولیت انفجارها را برعهده گرفته است.

بغداد از روز ۲۶ مهرماه (۱۷ اکتبر) که عملیات بزرگ بازپس‌گیری موصل از داعش آغاز شده در حال آماده‌باش برای جلوگیری از حملات انتحاری به‌ سر می‌برد.

از زمان عملیات یادشده، گروه داعش کوشیده تا در نقاط مختلف عراق انفجارها و حملات تلافی‌جویانه مختلفی را ترتیب دهد، اما طی این مدت در ایجاد ناامنی بیشتر در شهر بغداد موفق نبوده است.

انفجارهای روز شنبه مرگبارترین رویداد از این دست در بغداد از زمان آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل است.

دو روز پیش از آغاز عملیات موصل، در روز ۲۴ مهر یک بمب‌گذار انتحاری جلیقه انفجاری خود را در میان تجمعی از عزاداران شیعه در محله الشعب بغداد منفجر کرد، که در نتیجه آن دست‌کم ۳۱ نفر کشته و بیش از ۶۵ نفر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG