لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

عوارض بیست دلاری فرودگاه کاراکاس برای «تنفس هوای تازه»


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

مسافران فرودگاه بین‌المللی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، برای «تنفس هوای تازه» باید بیست دلار بپردازند.

سایت میل آنلاین، در گزارشی می‌نویسد مسافران پروازهای داخلی و بین‌المللی در فرودگاه کاراکاس از اول ماه ژوئیه باید بیست دلار هزینه اضافی بپردازند. این مبلغ برای استفاده از هوای سالم و خنک و برای تامین هزینه سامانه پیشرفته تصفیه هوای فرودگاه دریافت می‌شود. مسئولان می‌گویند کاراکاس اولین فرودگاه آمریکای جنوبی است که این سامانه تصفیه آلاینده‌های محیطی را به کار می‌گیرد.

میل آنلاین در ادامه نوشته‌است مسافران معمولاً با هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای برای خدمات مسافرتی مواجه می‌شوند، اما دریافت پول برای تنفس هوای تازه مورد عجیبی است.

این سامانه از اول ماه مه در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار کاراکاس نصب و راه‌اندازی شده‌است. مسئولان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی فرودگاه منتشر شده‌است گفته‌اند: «سامانه جدید تصفیه و خنک کردن هوا، آلاینده‌های محیطی را تصفیه کرده و ضامن سلامتی مسافران است.» این هزینه ۲۰ دلاری که معادل ۱۲۷ بولیوار واحد پول ونزوئلا است، هنگام کنترل بلیط به خطوط هوایی پرداخت می‌شود. این اقدام باعث نارضایتی گروهی از مسافران و مردم شده‌است.

میل آنلاین نوشته دریافت هزینه برای هوای تازه تنها موضوع جنجالی در صنعت هوانوردی ونزوئلا نیست. انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) ونزوئلا را متهم کرده که از بازگشت چهار میلیارد دلار حاصل از فروش بلیط هواپیما به خطوط هوایی بین‌المللی جلوگیری کرده‌است. ونزوئلا دلیل آن را مشکلات مربوط به کنترل نرخ ارز عنوان کرده‌است.

خطوط هوایی دلتا در واکنش به این وضعیت پروازهایش به ونزوئلا را از اول ماه اوت تا ۸۵ درصد کاهش داده‌است. پروازهای امریکن ایرلاینز نیز تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و ایرکانادا هم تمام پروازها به ونزوئلا را متوقف کرده‌است.

تصمیم دولت ونزوئلا برای نگه داشتن درآمد خطوط هوایی تنها شامل شرکت‌های خارجی نمی‌شود هر چند که وزیر دارایی کشور، ماه مه طی توافق‌نامه‌ای به شش شرکت خطوط هوایی آمریکای لاتین اجازه داد درآمد حاصل از فروش بلیط‌های داخلی در دو سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ را مسترد کنند.

در همین حال دولت ونزوئلا با پرداخت بخشی از چهار میلیارد دلار به خطوط هوایی بین‌المللی توافق کرده‌است.

XS
SM
MD
LG