لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۰

تعداد میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر شد


حتی با وجود نگرانی ماه‌های اخیر در مورد اقتصاد چین این کشور اکنون در یکی از شاخص‌های ثروت یعنی تعداد میلیاردرها از آمریکا جلو افتاده‌است.

به گزارش وب‌سایت اقتصادی فورچون نتایج گزارش جدیدی که توسط مؤسسه هورون تهیه شده‌است نشان می‌دهد که اکنون چین با ۵۹۶ میلیاردر برای اولین بار از آمریکا جلو افتاده‌است. تعداد میلیاردرهای آمریکا ۵۳۷ نفر است.

براساس گزارش مؤسسه هورون در مورد ثروتمندان جهان اگر ۱۱۹ میلیاردر هنگ کنگ، تایوان و ماکائو را به این تعداد بیفزاییم شمار میلیاردرهای چین بزرگ به ۷۱۵ نفر می‌رسد.

به نوشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش‌ها نشان می‌دهد که چین از سال منتهی به ۱۴ اوت، در هر هفته حدوداً پنج میلیاردر جدید به‌خود دیده است.

در رأس فهرست میلیاردرهای چینی «ونگ جیان لین» با بیش از ۳۴ میلیارد دلار و صاحب مجموعه شرکت‌های واندا قرار دارد که بخش اعظم فعالیت اقتصادی و ثروت او در زمینه ساخت و ساز، سینماهای زنجیره‌ای و هتل است.

نفر دوم این فهرست «جک ما» صاحب و از بنیان‌گذاران وب‌سایت علی بابا است که ثروت او بیش از ۲۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود؛ و در مقام سوم زونگ کینگهو صاحب شرکت‌های بزرگ تولید و توزیع نوشیدنی با ۲۱ میلیارد دلار ثروت قرار دارد.

فهرست میلیاردرهای چین در عین حال، جهت تغییر در توان ثروت‌اندوزی بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور را نشان می‌دهد.

برای نمونه، ثروت و تعداد میلیاردرهایی که در عرصه فناوری رایانه فعال هستند ۴۳ درصد افزایش یافته‌است. دو میلیاردر جدیدی که امسال وارد این فهرست شده‌اند مؤسس و صاحب دو شرکت ارائه خدمات از طریق شبکه اینترنت هستند.

یکی از آنها «چنگ وی» مدیرکل شرکت دیدی کوایدی است، دیگری «فرانک ونگ» صاحب شرکت دی‌جی‌آی است که در سال جاری جز فهرست ۴۰ میلیاردر زیر سن ۴۰ سال بود که توسط مجله فورچون منتشر شد.

در مجموع گزارش مؤسسه هورون در مورد ثروتمندان جهان خاطرنشان می‌کند که تغییرات اخیر در ثروت میلیاردرهای چینی نشان‌دهنده سال پررونقی برای صنعت سرگرمی، خودروسازی و داروسازی بوده است؛ ولی چالش‌ها و مشکلاتی که روش‌های سنتی بازرگانی و یا صنایع فلزات و معدن با آن روبه‌رو بوده‌اند روی ثروت صاحبان این عرصه‌های اقتصادی تأثیر منفی داشته‌است.

در سطح بین المللی، بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی، در سال ۲۰۱۵ برای دومین سال متوالی از سوی مجله «فوربز» به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان معرفی شد.

فوربز در گزارشی نوشت که بیل گیتس با ۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ثروت خالص در صدر لیست میلیاردرهای جهان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG