لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

آزادی موقت احسان مازندرانی برای مداوا در بیمارستان


احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی
احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی

وکیل مدافع احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار زندانی، روز یک‌شنبه ۱۸ مرداد از آزادی موقت موکلش به منظور مداوا در بیمارستان خبر داد.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اعتصاب غذای موکلش و انتقال وی به بیمارستان، گفت: «امید است آزادی موکلم با توجه به مقررات مندرج در قانون مجازات اسلامی، منجر به آزادی مشروط وی شود.»

پوربابایی تصریح کرد: «ما درصددیم با توجه به ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی و با لحاظ اینکه موکل تقریباً نیمی از محکومیت خود را در زندان گذرانده، بتواند از آزادی مشروط بهره‌مند شود و با لحاظ بیماری که هم‌اکنون به آن مبتلاست از این فرصت قانونی استفاده کرده تا وی بتواند به وضعیت جسمانی خود رسیدگی کند.»

در همین روز، ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با تأیید این خبر همسر خود گفت: «صبح امروز من برای اطلاع از حال همسرم به دادسرا مراجعه کردم و مطلع شدم که پزشک زندان اوین در تماس تلفنی با دادسرا از وضعیت احسان مازندرانی ابراز نگرانی کرده و گفته نمی‌تواند کاری برای او انجام دهد.»

وی افزود: «در همین رابطه به ما گفته شد که خودمان به اوین مراجعه کنیم و همسرم را به بیمارستان منتقل کنیم گویا احسان مازندرانی امروز دچار خونریزی معده و افت شدید قند خون شده است.»

همسر احسان مازندرانی گفت: «در حال حاضر در حال انجام کارهای بستری کردن احسان مازندرانی هستیم.»

احسان مازندرانی که همزمان با عیسی سحرخیز و دو روزنامه‌نگار دیگر به نام‌‌های سامان صفرزایی و آفرین چیت‌ساز آبان‌ماه سال گذشته بازداشت شد، از روز اول مهر دست به اعتصاب غذا زده است.

احسان مازندرانی تهدید کرده که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش این اعتصاب غذا را حتی تا مرگ ادامه خواهد داد.

آقای مازندرانی به دلیل انتشار ویدئوی خداحافظی اکبر هاشمی رفسنجانی با پسرش مهدی هاشمی که راهی زندان بود، محکوم به حبس شد.

احسان مازندرانی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» در دادگاه انقلاب تهران به هفت سال زندان محکوم شده بود، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال کاهش یافت.

بازداشت و محکومیت فعالان رسانه‌ای در ایران، طی سال‌های اخیر همواره مورد انتقاد سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر بوده است.

از جمله بان گی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، که در گزارش اخیر خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی را به نقض حق آزادی بیان و سرکوب روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG