لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

«افزایش آمادگی داعش» برای انجام حملات بیشتر در اروپا


از همایش‌های یوروپل با دیگر نهادها
از همایش‌های یوروپل با دیگر نهادها

«راب وین‌رایت»، رئیس پلیس اتحادیه اروپا، یوروپل، روز دوشنبه ۵ بهمن گفت که گروه «حکومت اسلامی» (داعش) توان خود برای حمله در سطح بین‌المللی را بالا برده و تمرکز این گروه بر افزایش حملاتش در سطح اروپا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس یوروپل در یک نشست خبری اعلام کرد که داعش «سبک جدیدی از قابلیت‌های رزمی را توسعه داده که هدف از آن به راه انداختن کارزاری از حملات تروریستی در مقیاس بزرگ در سطح جهان است، با تمرکزی ویژه بر اروپا.»

یک گزارش تازه یوروپل نیز می‌نویسد که داعش در حال آماده شدن برای دست زدن به حملات «تروریستی» بیشتر «به سبک حملات بمبئی» در اتحادیه اروپا و به‌خصوص در فرانسه است.

به نوشته این گزارش، این «حملات» قرار است «اهداف نرم» یعنی غیرنظامیان و شهروندان عادی را هدف قرار دهد تا تأثیر آن بر افکار عمومی بیشتر باشد.

پلیس اتحادیه اروپا این هفته یک مرکز جدید ضد تروریستی در لاهه هلند افتتاح کرد و گزارش جدید یوروپل نیز بر اساس یافته‌هایی جدید و هم‌زمان با گشایش این مرکز منتشر شده‌است.

گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت حملات ۱۳ نوامبر در پاریس را برعهده گرفته‌است؛ حملاتی متعدد و هم‌زمان که طی آن ۱۳۰ نفر کشته شدند.

گروه داعش روز یک‌شنبه این هفته ویدئویی منتشر کرد که در آن ۹ تن از جهادگرایان «کشورهای ائتلاف علیه داعش» ازجمله بریتانیا را تهدید می‌کنند.

ائتلافی از کشورها به رهبری آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ عملیاتی از بمباران هوایی را در سوریه و عراق علیه داعش آغاز کرده‌است.

XS
SM
MD
LG