لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۵

«برترین» گوشی‌های سال ۲۰۱۶


نمایش آی‌فون ۷پلاس (iPhone 7 Plus) جدید در توکیو
نمایش آی‌فون ۷پلاس (iPhone 7 Plus) جدید در توکیو

انتوتو بنچمارک (AnTuTu BenchMark) که یکی از معتبرترین بررسی‌های گوشی‌های جهان را انجام می‌دهد برترین گوشی‌های سال ۲۰۱۶ را بر اساس کارایی معرفی کرد که بر این اساس گوشی آی فون هفت پلاس، (با ۱۸۱ هزار امتیاز) اول، آی‌فون هفت (با ۱۷۲ هزار امتیاز) دوم، و وان‌پلاس ۳تی (با ۱۶۳ هزار امتیاز) سوم شده است.

در بخش گوشی‌های تلفن اندرویدی به‌ترتیب وان‌پلاس ۳تی (با ۱۶۳ هزار امتیاز)، لئیکو پرو سه (با ۱۵۹ هزار امتیاز) و موتو زد ساخت شرکت موتورلا (با ۱۴۸ هزار امتیاز) در مکان‌های اول تا سوم قرار دارند.

در بخش گوشی‌ها و تبلت‌های آی او اس هم آی‌پد پرو ۱۲٫۹ اینچی، اول (۱۹۴ هزار امتیاز)، آی‌فون پلاس هفت، دوم (۱۸۱ هزار امتیاز) و آیپد پرو۹٫۷ اینچی، سوم (۱۷۳ هزار امتیاز) شده‌اند.

یکی از پرهیاهوترین تغییرات در آی‌فون هفت حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا است از طرفی یکی از ایرادهایی که به گوشی آی‌فون هفت وارد می‌شود به صفحه نمایش آن بازمی‌گردد. در این مدل از همان صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی نسل قبل با وضوح فول‌اچ‌دی بهره برده شده است.

با توجه به اینکه در گوشی‌های با قیمت بسیار پایین‌تر شاهد وضوح تصویری بالاتری هستیم انتظار افزایش کیفیت تصویر در آی‌فون ۷پلاس وجود داشت. البته وضوح پایین دلیل بر بی‌کیفیت بودن این صفحه نمایش نیست. اپل در این پنل از طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها بهره برده تا رنگ‌های بیشتری توسط آن به نمایش درآیند و از طرفی تراکم پیکسلی آن نیز برای چشم عادی بسیار مناسب است و به سختی می‌توان در آن پیکسل‌ها را مشاهده کرد.

دوربین‌های آی‌فون ۷پلاس یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در این گوشی را رقم زده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های آی‌فون ۶اس در قیاس با رقبایی همچون گلکسی اس۷ در محیط‌های تاریک و کم‌نور بود. اما آی‌فون ۷پلاس با دیافراگم بازتر (۱٫۸) این ضعف را برطرف کرده است. با استفاده از ویژگی‌های جدید، آی‌فون ۷پلاس در محیط‌های کم‌نور به صورت محسوسی بهتر از آیفون ۶اس است.

اما جایی که اپل سعی کرده متفاوت عمل کند استفاده از دو دوربین در آی‌فون ۷پلاس است. آی‌فون ۷پلاس علاوه بر لنز ۲۸ میلی‌متری دارای زاویه دید باز (واید)، لنز تله‌فوتو ۵۶ میلی‌متری با اف ۲٫۸ نیز دارد. این دو لنز به صورت همزمان با یکدیگر عمل می‌کنند به این ترتیب که کاربر می‌تواند با رفتن به گزینه لنز تله‌فوتو، بزرگ‌نمایی اپیتکال دوبرابری را در دست داشته باشد.

انتوتو بنچمارک برای رسیدن به نتیجه نهایی بهترین گوشی‌های سال، تمام گوشی‌های بازار را بررسی کرده و هر مدل بیش از دو هزار بار مورد آزمایش قرار گرفته است.

در رده گوشی‌های اندرویدی حذف محصول پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت هفت به دلیل آتش‌سوزی راه را برای رسیدن دیگر گوشی‌ها برای رسیدن به جایگاه اول هموار کرده بود. این گوشی احتمالاً اگر دچار آتش‌سوزی نمی‌شد با قابلیت‌های چشمگیرش می‌توانست بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ باشد.

در نبود گلکسی نوت هفت سامسونگ، شرکت تازه‌تأسیس وان‌پلاس موفق شد در سومین سری از گوشی‌های پرچمدار خود با نام وان‌پلاس ۳تی از تمامی سازندگان گوشی اندرویدی پیشی گیرد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کند و طراحی بدنه آن هم بسیار شبیه به آی‌فون است.

این گوشی با اینکه از نظر فنی از گوشی‌های دیگر بازار جلوتر است اما قیمت کمتری دارد و با قیمت حدود ۴۰۰ دلار با حافظه ۶۴ گیگابایتی و با قیمت ۴۷۰ دلار در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی در بازار عرضه می‌شود.

وان‌پلاس ۳تی مجهز به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول‌اچ‌دی از نوع امولد است و باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن می‌تواند ۱۳ درصد شارژدهی بیشتری نسبت به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبل ارائه کند.

وان‌پلاس ۳تی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت دستگاه دارد که دارای پوشش یاقوت کبود است تا به راحتی خش برندارد و از طرفی علاوه بر لرزش‌گیر اپتیکال نسل گذشته مجهز به لرزش‌گیر دیجیتال بهتری شده است. دوربین سلفی نیز از هشت مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یافته است و بنابر ادعای وان‌پلاس عملکرد بهتری در محیط‌های تاریک دارد.

وان‌پلاس به پردازندهٔ اسنپدراگون ۸۲۱ در کنار ۶ گیگابایت رم مجهز شده است که فرکانس کاری ۲٫۳۵ گیگاهرتزی آن از فرکانس کاری پردازندهٔ اسنپدراگون ۸۲۱ مورداستفاده در گوشی پیکسل گوگل بیشتر است.

بسیاری انتظار داشتند با عرضه گوشی پیکسل توسط شرکت گوگل این گوشی بتواند بهترین گوشی اندرویدی سال شود اما برخی گزارش‌ها از برخی خرابی‌ها دراین گوشی‌ها، کار را برای پیکسل سخت کرد. با این حال پیکسل در جایگاه دهمین گوشی اندرویدی سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG