لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۷

انتقاد آملی لاریجانی از رسانه‌ها در ماجرای شهرداری


رئیس قوه قضائیه «برخورد دوگانه» این نهاد در موضوعات «حقوق‌های نجومی و پرونده شهرداری تهران» را رد کرده است.
رئیس قوه قضائیه «برخورد دوگانه» این نهاد در موضوعات «حقوق‌های نجومی و پرونده شهرداری تهران» را رد کرده است.

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، با انتقاد از انتشار نام افراد مطرح در ماجرای تخلفات مالی شهرداری تهران، گفته است: «چه معنی دارد که اسامی افرادی که سازمان بازرسی درباره آنها استعلام کرده، منتشر شود؟».

به گزارش خبرگزاری میزان، آقای لاریجانی، دوشنبه ۱۵ شهریور گفت: «درست است که رسانه‌ها در اصلاح وضع موجود نقش مهمی دارند اما این نقش را نباید به قیمت بازی با حیثیت و آبروی افراد ایفا کنند».

رئیس قوه قضائیه، با رد «برخورد دوگانه» این نهاد در موضوعات «حقوق‌های نجومی و پرونده شهرداری تهران»، افزود: «ضدانقلاب خارجی با سوار شدن بر این موج مدام می‌خواهد القا کند که همه در جمهوری اسلامی فاسد و دزد هستند».

صادق آملی لاریجانی، دو روز پیش، در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار «برخورد» با رسانه‌های به گفته او «متخلف» در زمینه افشای واگذاری املاک شهرداری تهران به اعضای شورای شهر شد.

یک روز بعد، قوه قضائیه، دو خبرگزاری موج و برنا، و چندین سایت خبری از جمله پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو، را به دلیل «شکایت در مراجع قضایی» مسدود کرد هرچند هنوز کاملا مشخص نیست که همه این رسانه‌ها در ارتباط با ماجرای شهرداری تهران مسدود شده باشند.

وب‌سایت معماری‌نیوز هفته گذشته ضمن انتشار گزارش‌هایی درباره واگذاری املاک شهرداری تهران به مدیران این نهاد و افرادی خارج از این سازمان، از محسن پیرهادی، الهه راستگو، معصومه آباد، هادی ساعی و ابوالفضل قناعتی به عنوان چند عضو شورای شهر تهران نام برده بود که املاکی در مناطق شمالی تهران با تخفیف به آنان واگذار شده است.

گزارش‌های مرتبط با اتهام فساد مالی در شهرداری تهران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که نامه منتشر شده از این سازمان «گزارش نهایی محسوب نمی‌شود».

XS
SM
MD
LG