لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از جام جهانی


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست مقابل تاهیتی از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۵ بازماند.

تاهیتی که در مرحله گروهی با برتری در برابر روسیه شگفتی‌ساز شده بود، ایران را هم با نتیجه ۵ بر ۴ شکست داد تا به جمع چهار تیم برتر دنیا بپیوندد.

در دیگر بازی مرحله یک‌چهارم نهایی، ژاپن به ایتالیا باخت تا آسیا نماینده‌ای در نیمه‌نهایی نداشته باشد. پیشتر، عمان هم از گروه دوم رقابت‌ها حذف شده بود.

مهم‌ترین شگفتی را روسیه رقم زد و موفق شد برزیل پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌ها را حذف کند. پرتغال هم در حضور ۳۵۰۰ تماشاگر و با ارائه نمایشی برتر، با نتیجه ۷ بر ۳ سوئیس را از دور مسابقات کنار زد.

پیمان حسینی، امیرحسین اکبری، محمد مرادی، مصطفی کیانی، علی نادری، فاروق دارا، مهران مرشدی‌زاده، فرید بلوک‌باشی، مسلم مسیگر، محمد مختاری، محمد احمدزاده و حمید بهزادپور بازیکنانی بودند که در ساحل اسپینیو، مقابل تاهیتی دارنده عنوان چهارم دوره قبلی به میدان رفتند.

ایران با هدایت مارکو اکتاویو در برابر تاهیتی که جزیره‌ای است در اقیانوس آرام، چهار بار عقب افتاد و هر چهار بار توانست بازی را به تساوی بکشاند. ملی‌پوشان ایران چهار بار هم دیرک دروازه تاهیتی را لرزاندند.

در این بازی محمد احمدزاده چهارمین گل خود را در جام جهانی پرتغال به ثمر رساند اما چند ثانیه بعد، تاهیتی جبران کرد تا مجدداً پیش بیافتد.

ایران که برای رسیدن به این مرحله از سد اسپانیا و مکزیک گذشته و در برابر برزیل شکست خورده بود، سه بار دیگر توسط مهران مرشدی‌زاده، مسلم مسیگر و محمدعلی مختاری، توپ را به تور دروازه حریف رساند.

از پنجمین گل تاهیتی به بعد، ایران کمتر از چهار دقیقه برای رهایی از شکست فرصت داشت و نتوانست پاسخی به گل پنجم حریف بدهد. سرانجام، داور اسپانیایی به نشانه صعود تاهیتی در سوت خود دمید.

به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی، ایتالیا و تاهیتی به مصاف هم می‌روند. پرتغال هم با روسیه بازی خواهد کرد.

پدرو موران از پاراگوئه و نوئل اوت از سوئیس با ۸ گل در صدر جدول گلزنان هستند اما تیم‌هایشان حذف شده و فرصتی برای افزایش گل‌های زده ندارند.

دو بازیکن هفت گله از ایتالیا و پرتغال می‌توانند آنها را جا بگذارند. امانوئل زورله از ایتالیا و ژائو ویکتور مادیر پرتغالی هفت گل به ثمر رسانده‌اند. کریل رومانف از روسیه هم شش‌گله است.

XS
SM
MD
LG