لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

دستگیری یک متهم اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی در ایران


حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت از دستگیری یک متهم به اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی توسط نیروهای دریابانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری گفت که این فرد «مدت زیادی تحت تعقیب بود و حتی ادعا شده بود که به تایلند فرار کرده‌است.»

وی افزود که این فرد «هفته گذشته با اقدامات سنگین اطلاعاتی توسط دریابانی بوشهر و با همکاری نیروی انتظامی استان فارس دستگیر شد.»

فرمانده مرزبانی ناجا توضیح بیشتری در مورد این اختلاس و مشخصات فرد دستگیرشده نداد.

در روزهای اخیر خبرهای متعددی در مورد انواع اختلاس‌های سنگین و بازداشت افراد مختلف در ارتباط با این اختلاس‌ها منتشر شده‌است.

از آن‌جمله، به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز نوزدهم اردیبهشت گفت که یک نفر به بازداشت‌شدگان پرونده ستاد سوخت اضافه شد اما نامی از کسی نبرید.

چند روز پیش از آن، روز هفدهم اردیبهشت، فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری متهم اصلی اختلاس ۵۰ میلیارد تومانی گمرک بوشهر که چهار سال فراری بود «در یک اقدام پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی» در شیراز خبر داد.

حیدر عباس‌زاده به خبرگزاری فارس گفت: «علی‌رغم اینکه متهم پی‌درپی تغییر چهره می‌داد ولی از یک هفته قبل در تور اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی شهرستان بوشهر قرار گرفت که بعداز ظهر سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت ماه با هماهنگی و همکاری دادستان بوشهر به اتهام اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشور در شیراز دستگیر شد.»

به گفته او «متهم ۳۹ساله اهل یکی از شهرستان‌های استان فارس و کارمند گمرک بوشهر» است.

روز هفدهم اردیبهشت هم‌چنین خبر رسید که یکی از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی توسط پلیس بین‌الملل ایران، دستگیر شده‌است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا یکی از متهمان این پرونده که به خارج از ایران متواری شده بود در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس شناسایی و بازداشت شد.

روز شانزدهم اردیبهشت نیز خبرگزاری ایرنا به نقل از علی زارعی، فرمانده انتظامی شهرستان بهار استان همدان از کشف پرونده اختلاس هفتصد میلیون تومانی (هفت میلیارد ریالی) و دستگیری یک متهم در این شهرستان خبر داد.
XS
SM
MD
LG