لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

نماینده مجلس: اجاره چند روزه سوئیت مبله در تهران غیرقانونی است


یک نماینده تهران می‌گوید که اجاره آپارتمان مبله در تهران برای یک یا دو شب٬ غیرقانونی است و اجاره سوئیت یا آپارتمان به این شکل علاوه بر «ایجاد اخلال از نظر اقتصادی و امنیتی در کشور به بروز مشکلات اخلاقی نیز دامن می‌زند».

حسین طلا روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مجلس، خانه ملت٬ با اشاره به «درج آگهی‌هایی در برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها در خصوص اجاره آپارتمان مبله در تهران برای یک یا دو شب» ‌ گفت: کسانی که خواهان اجاره دادن منزل خود برای مدت مشخص حتی یک روز هم هستند باید مجوز لازم را از مراجع مربوطه اخذ کنند.

حساسیت‌ها پیرامون خانه‌های مجردی و اجاره سوئیت مبله برای چند روز هر از گاهی از طرف مقامات، رسانه‌ها و نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، موضوعی که به گفته آن‌ها، زمینه گسترش بی‌بند و باری اخلاقی در جامعه می‌شود.

در همین زمینه، اتحادیه مشاوران املاک طی ابلاغیه‌ای که ۲۰ دی ۱۳۸۹ منتشر کرد، اعلام کرد که اجاره آپارتمان به مجرد‌ها توسط مشاوران املاک کنترل خواهد شد.

بر اساس این ابلاغیه، بنگاه‌های مسکن موظف هستند قبل از تنظیم قرارداد اجاره برای متقاضیان مجرد، علت اجاره‌نشینی آن‌ها را با رویت مدارک مستند مبنی بر اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا کارت اشتغال به کار یا جواز کسب، جویا شوند و در صورت تایید، برای این گروه از مستاجران فرم مخصوص «مستاجران مجرد» پر کنند.

اکنون آقای طلا درباره اجاره سوئیت مبله چند روزه می‌گوید که «در تهران برخی‌ها اقدام به واگذاری خانه‌های مبله برای یک شب یا دو شب کرده‌اند که این موضوع از دو ناحیه قابل بررسی است٬ یک ناحیه صنفی و تجاری٬ که بر اساس قانون صنفی کشور کسانی که منازل خود را به این شکل اجاره می‌دهند باید از اتحادیه هتل‌داران یا اتحادیه مسافر‌خانه‌ها مجوز بگیرند.... و دیگری حوزه امنیتی که به بروز مشکلاتی منجر می‌شود».

وی در ادامه گفت: وقتی کسی به این شکل و بدون هیچ مدرکی جایی را یک یا دو شب اجاره می‌دهد هم در حوزه اقتصادی و امنیتی اخلال ایجاد کرده و هم در حوزه‌های اخلاقی زیرا معلوم نیست آن شبی که بیتوته صورت گرفته با محارم یا با افراد دیگر بوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که روزنامه‌ها نیز اگر آگهی با مضمون اجاره سوئیت و منزل با این شرایط منتشر کنند برابر قانون اصناف که این موضوع در سال ۹۲ مصوب شد به طور حتم مجرم شناخته شده و باید احکام لازم از حبس تا جریمه نقدی برای آنان در نظر گرفته شود.

اظهارات آقای طلا در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های گذشته انتقاد اصولگرایان از دولت نسبت به مسائل فرهنگی اوج گرفته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوی اسلامی، روز دوشنبه هفته جاری در دیدار با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت گفت که «خطا‌ها و اشتباه‌های فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست».

XS
SM
MD
LG