لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

فرمانده ناجا: در پرونده اسیدپاشی به ما می‌گویند ملاحظه کسی را نکنید


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران
اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی روز یک‌شنبه ۲۶ بهمن گفت که در خصوص اسیدپاشی «یک باور عمومی» در مسئولان ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس وی در مورد ایجاد باوری عمومی در مسئولان تصریح کرد: «در باور عمومی این امر ایجاد شده که ناجا می‌تواند هر پرونده‌ای را کشف کند و اگر نخواهد آن پرونده کشف نمی‌شود مثل قضیه اسیدپاشی اصفهان که انگار ما اسیدپاش را در پشتمان پنهان کرده‌ایم و می‌گویند ملاحظه کسی را نکنید.»

وی اضافه کرد: «البته درست است که ۹۶ درصد پرونده‌ها کشف می‌شود اما ۳ تا ۴ درصد نیز کشف نمی‌شود.»

آقای احمدی مقدم، روز چهارشنبه، ۲۱ آبان، گفته بود که از ابتدای امسال تاکنون «۳۱۸ مورد اسیدپاشی» صورت گرفته است که اغلب عاملان آن دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان روز یک‌شنبه خود گفت: «وقتی یک گروگان‌گیری، اسیدپاشی، زورگیری مسئله روز ملی ما می‌شود نشان‌دهنده تراز امنیتی ماست و حساسیت رسانه‌ها به جرائم نیز نشان‌دهنده امنیت موجود است.»

آقای احمدی مقدم پیش از این در اظهار نظری به خبرنگاران گفته بود که طرح پرسش درباره اسیدپاشی‌های اصفهان «ناامنی روانی» ایجاد می‌کند.

موضوع اسیدپاشی‌ها به گروهی از زنان در اصفهان، پس از گذشت چهار ماه هنوز فرجامی نیافته و خبری از دستگیری عامل یا عوامل آن نیز منتشر نشده است.

روز یک‌شنبه دادستان اصفهان، احتمال فرار متهم یا متهمان اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان را یک «گمانه‌زنی» دانست و گفت که نمی‌توان فرار آنان را «قطعی» عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رحیمی، روز یک‌شنبه ۲۶ بهمن گفت: «جلسات و پیگیری سرنخ‌ها همچنان ادامه دارد و قطعاً به نتیجه می‌رسیم.»

حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، یکم بهمن گفته بود که فعلاً خبری از دستگیری عامل یا عاملان این اسیدپاشی‌ها نیست.

در همین رابطه، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران هم چندی پیش، ضمن اشاره به اینکه هنوز مظنونان اصلی اسیدپاشی‌های اصفهان شناسایی نشده‌اند از بررسی «۱۹۱ هزار» نفر برای شناسایی عوامل این جنایت خبر داد و اعلام کرد که نمی‌توان درباره خروج متهم اصلی از کشور با «قاطعیت» سخن گفت.

گزارش‌های رسمی، ۴ مورد اسیدپاشی در اصفهان در مهر ماه را تائید کرده‌اند. خبرگزاری مهر روز یک‌شنبه از سهیلا جورکش، «ندا» و «سارا» به عنوان سه زن ساکن اصفهان نام برده که در مهر ماه مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه ۱۶ بهمن با «مرضیه ابراهیمی» یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، خانم ابراهیمی که ۲۵ سال سن دارد، ساعت ۷ شب ۲۳ مهر ماه در خیابان مهرداد اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

براساًس این گزارش صورت خانم ابراهیمی تاکنون ۱۳ بار عمل جراحی شده است.

XS
SM
MD
LG