لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

شرکت مخابرات: نیروی انتظامی و تمامی نهادها در تهران دکل نصب کرده‌اند


مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران، در واکنش به سخنان عضو شورای شهر تهران مبنی بر «نصب بدون مجوز ۸۰ درصد دکل‌های مخابراتی موجود در تهران» گفت که دکل‌های موجود ارتباطی در تهران تنها مربوط به تلفن همراه نیست و نیروی انتظامی، شرکت‌های اینترنتی، تمامی نهادها و در برخی موارد افرادی که مجوز بی‌سیم دارند، نیز دکل نصب کرده‌اند.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای تهران، روز جمعه ۹ آبان از وجود بیش از ۱۱ هزار دکل متعلق به اپراتورهای تلفن همراه در تهران خبر داده و گفته بود که برای نصب بیش از ۸۰ درصد این دکل‌ها مجوزی «اخذ نشده» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم داوود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران، روز یک‌شنبه ۱۱ آبان در واکنش به این سخنان آقای حافظی گفت: «دکل‌های نصب شده در شهرها فقط مخابراتی نیستند و سازمان‌ها و نهادهای دیگری هم وجود دارند که این دکل‌ها را نصب و از آن استفاده می‌کنند که بیشتر آنها مربوط به شرکت‌هایی به غیر از اپراتورهاست.»

به گفته آقای زارعیان به جز اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های اینترنتی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و تمامی نهادها و «بعضاً» افرادی که مجوز بی‌سیم دارند، نسبت به نصب دکل اقدام کرده و در سطح شهر تهران دکل دارند.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته همچنین هشدارهای متعددی از سوی اعضای شورای شهر تهران و مسئولان وزارت بهداشت در خصوص زیان‌های دکل‌های تلفن همراه برای سلامتی مردم مطرح شده‌است.

از جمله مهدی چمران، رئیس شورای شهر، ۳ آبان گفته بود: «ممکن است تشعشعات آنتن‌های موبایل روی کودکان تاثیر منفی داشته باشد. از اپراتورهای موبایل خواسته‌ایم نزدیک مدارس، کودکستان‌ها و بیمارستان‌ها و نزدیک پنجره منازل از نصب دکل خودداری کنند.»

اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان، نیز نهم بهمن ۱۳۹۲ گفته بود که دکل‌های تلفن همراه «سرطان‌زا هستند.»

قول جمع‌آوری

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای تهران، همچنین گفته بود که بر اساس لایحه‌ای که درباره استانداردهای نصب دکل‌های مخابراتی ابلاغ شده، دکل‌های فاقد مجوز جمع‌آوری خواهند شد.

لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی در فروردین سال ۹۰ به تصویب شورای شهر تهران رسید و اسفند همان سال لازم‌الاجرا شد.

آقای زارعیان در واکنش به این سخنان آقای حافظی نیز گفت: «تمامی دکل‌های مربوط به مجموعه شرکت مخابرات ایران با مجوز و مطابق استانداردهای حاکم بر کشور نصب شده‌است و اگر موردی خارج از استاندارد مورد نظر باشد حتما برابر مقررات اقدام می‌شود.»

براساس مصوبه شورای شهر تهران، نصب دکل‌های مخابراتی باید با مجوز شرکت ارتباطات شهر، وابسته به شهرداری تهران، انجام شود.

مهدی عباسعلی، مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر، در سال ۹۰ گفته بود که بعد از ایجاد این شرکت در سال ۸۶ نصب هر گونه تجهیزات مخابراتی با مجوز این شرکت بوده‌است.

XS
SM
MD
LG