لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض ایران را نپذیرفت


کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یک‌شنبه، ۵ دی، شکایت ایران درباره علا عبدالزهرا، بازیکن تیم ملی عراق، که به گفته مسئولان ایرانی سابقه «دوپینگ» دارد را «غیرقابل قبول» دانست و این پرونده را «مختومه» اعلام کرد.

با رد شکایت ایران، تغییری در نتیجه بازی دو تیم رخ نخواهد داد، تیم ملی ایران از بازی‌ها حذف خواهد شد و تیم عراق براساس گزارش‌ها، فردا مقابل تیم کره جنوبی بازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران، اعلام کرد که پرونده اعتراض فدراسیون فوتبال ایران نسبت به «صلاحیت» بازیکن تیم ملی عراق (علا عبدالزهرا) «غیرقابل قبول» دانسته شده و «مختومه اعلام می‌شود.»

روز جمعه، ۳ بهمن، دیدار دو تیم ایران و عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی و با نتیجه ۷ بر ۶ به سود عراق پایان یافت.

پس از این اتفاق، فدراسیون فوتبال ایران با استناد به گفته این فدراسیون «آزمایش مثبت تست دوپینگ» علا عبدالزهرا، ملی‌پوش عراقی، هنگام حضور او در تیم تراکتورسازی تبریز در سال گذشته، خواستار تغییر نتیجه این بازی شده بود.

به گفته مسئولان ایرانی، قرارداد این بازیکن عراقی با تیم تراکتورسازی تبریز بعد از «آزمایش مثبت تست دوپینگ» وی در سال گذشته خاتمه یافته‌است.

علا عبدالزهرا ۲۷ ساله و بازیکن خط میانی تیم ملی عراق است که در حال حاضر باشگاه الشرطه این کشور بازی می‌کند.

او در مصاحبه‌هایی تاکید کرده‌است که گزارش فدراسیون فوتبال ایران درباره نحوه جدایی او از تیم تراکتورسازی تبریز واقعیت ندارد و جدایی او از تیم تراکتورسازی دوستانه انجام شده‌است.

هوشنگ مقدس، سرپرست کاروان اعزامی ایران به جام ملت‌های آسیا در اعتراض به رد شکایت ایران گفت: «بازیکن تیم ملی عراق ۱۰۰ درصد دوپینگی بوده و تمام مدارک، تخلف تیم ملی عراق و دوپینگی بودن این بازیکن را اثبات می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی اضافه کرد: «وقتی چهار نماینده از کشورهای یمن، پاکستان، ویتنام و سنگاپور در کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئول تصمیم‌‌گیری در مورد تخلف تیم عراق هستند، این طور به نظر می‌رسد رأی از قبل مشخص بود.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از این رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا دوشنبه شب به تهران بازخواهد گشت.

XS
SM
MD
LG