لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

فارس: «انهدام» یک گروه «تروریستی» در سراوان


نقشه بخشی از استان سیستان و بلوچستان
نقشه بخشی از استان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس روز جمعه، ۱۷ بهمن، از دستگیری اعضای یک «گروه مسلح» در منطقه سراوان سیستان و بلوچستان و «انهدام» این گروه خبر داد.

گزارش این خبرگزاری اشاره‌ای به نام گروه یادشده ندارد، اما آن را گروهی «تروریستی» می‌خواند.

بر اساس این گزارش، شامگاه پنج شنبه،۱۶ بهمن، در منطقه سراوان يک درگيری ميان مأموران و اعضای این گروه «مسلح» رخ داده است که در انتهای ماجرا سه نفر از اعضای گروه یادشده دستگير شدند و «مقاديری بمب و سلاح» نيز از آنان «کشف» شد.

فارس پیش از این نیز گزارش داده بود که شامگاه چهارشنبه، ۱۵ بهمن، «اشرار مسلح» به پاسگاهی در منطقه «کله ‌پده» شهر زاهدان حمله کرده و به مدت «يک ساعت» با مامورين نيروی انتظامی درگير شده‌اند.

این گزارش می‌گوید که افراد مسلح پس از حضور نيروهای کمکی «متواری» شده‌اند و در اين حادثه هيچ يک از مامورين نيروی انتظامی آسيب نديده است.

پس از ترور يک عضو نيروی بسيج و يک معلم در شهرستان راسک، فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان روز دوشنبه ۱۵ دی، از دستگيری اعضای يک گروه به گفته او «تروريستی» در اين رابطه خبر داده بود.

آقای رحيمی روز چهارشنبه ۲۴ دی، تعداد افراد دستگير شده اين گروه را ۱۸ نفر ذکر کرد و گفت که اين افراد به قتل حداقل ۱۰ نفر و ترور تعدادی از افراد ديگر «اعتراف کرده‌اند».

عصر روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، يک معلم و يک عضو نيروی بسيج منطقه در «روستای نصيرآباد»، از روستاهای نزديک به شهر راسک در استان سيستان و بلوچستان، به دست دو موتورسوار به قتل رسيدند.

به‌جز این گزارش‌های متعددی در در ماه‌های اخیر منتشر شده است که حکایت از آن دارد تعدادی از نيروهای نظامی و انتظامی ايران در منطقه سيستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

روز يک‌شنبه، ۷ دی، روابط عمومی قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، خبر داد که دو عضو ارشد اين نهاد به همراه يک بسيجی در مرز سراوان در استان سيستان و بلوچستان توسط افراد مسلح کشته شده‌اند.

در نمونه دیگری از این خشونت‌ها، روز چهارشنبه، ۵ آذر، سه مأمور نيروی انتظامی شهرستان زَهَک در استان سيستان و بلوچستان در حين گشت‌زنی به قتل رسيدند.

يک روز پس از اين حادثه جمشيد رخشانی‌نسب، فرماندار زهک، گفت که «هفت مظنون به دخالت در اين حادثه» دستگير شده‌اند.

XS
SM
MD
LG