لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۸

ارتش ایران به سوریه تکاور اعزام می‌کند


علی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از اعزام تکاوران این نیرو به سوریه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه (۱۶ فروردین) خبرگزاری تسنیم، آقای آراسته گفته که این تکاوران به عنوان «مستشار» به سوریه اعزام می‌شوند.

وی همچنین افزوده که نیروی زمینی ارتش به خصوص تیپ ۶۵ آن در حال حاضر در سوریه «حضور مستشاری» دارند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش اضافه کرده اعزام نیرو از ارتش به سوریه از همه یگان‌ها صورت می‌گیرد و تنها مختص تیپ ۶۵ تکاوری نیست.

آراسته پیش از این نیز گفته بود که از برخی تک‌تیراندازان ایرانی به عنوان «مستشار» در عراق و سوریه استفاده می‌شود.

نیروهای نظامی جمهوری اسلامی که از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه به نفع بشار اسد در حال جنگ هستند، همواره اصرار می‌کنند که در این کشور تنها فعالیت مستشاری دارند.

آنها در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که تعداد قابل توجهی از نظامیان ایرانی در سوریه کشته شده‌اند و اجسادشان به کشور بازگردانده شده‌است.

جمهوری اسلامی همچنین برخی پاکستانی‌های مقیم ایران را در قالب تیپ «زینبیون» و شماری از افغان‌های مقیم کشور را در قالب تیپ «فاطمیون» برای جنگ با مخالفان بشار اسد به سوریه اعزام می‌کند.

مراسم تشییع و خاکسپاری تعداد زیادی از پاکستانی‌ها و افغان‌های کشته شده مقیم ایران هم در شهرهای مختلف کشور برگزار شده‌است.

رسانه‌های ایران اوائل فروردین‌ماه سال جاری از دیدار رهبر جمهوری اسلامی با شماری از خانواده «مدافع حرم لشکر فاطمیون» خبر دادند.

محور بیشتر اظهارات خانواده‌های کشته‌شدگان وضعیت اقامت و تحصیل فرزندان‌شان گزارش شده‌است.

پیش از این اخبار تأییدنشده‌ای مبنی بر اینکه اعضای تیپ فاطمیون در ازای دریافت کارت اقامت حاضر به اعزام به سوریه می‌شوند منتشر شده بود.

علی خامنه‌ای در این دیدار قول داده «شخصاً برخی مسایل مربوط به مهاجرین را پیگیری کند.»

XS
SM
MD
LG