لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۸

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور: تحرک گروهک‌ها را رصد می‌کنیم


حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور
حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با اشاره به «رصد تهدیدهای احتمالی انتخابات» گفت که این ستاد «تحرک گروهک‌ها»، «مواضع جریان‌های سیاسی کشور»، «کلیدواژه‌های رسانه‌های بیرونی» و «جهت‌گیری‌های فضای مجازی» را «رصد» می‌کند.

وی توضیحی در مورد «گروهک‌ها» و نحوه تحرکات آنها در انتخابات پیش رو نداد.

شورای نگهبان ایران روز هفتم اسفند سال ۹۴ را به عنوان روز برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کرده‌است.

در همین حال عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، روز پنجم اردیبهشت حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی خود را به عنوان رئیس ستاد امنیت انتخابات منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، رئیس ستاد امنیت انتخابات روز شنبه ۱۷ مرداد خبر داد که ستادهای امنیت انتخابات استانی نیز «فعال شده‌اند.»

به گفته آقای ذوالفقاری، ستاد امنیت انتخابات در حال اخذ نظرهای مقام‌های استانی و همچنین «بخش‌های دیگر» دربارهٔ «آسیب‌ها و تهدیدهای امنیتی» انتخاب است.

وی اضافه کرد: «آنچه در حال حاضر رصد می‌کنیم، روند مسائل امنیتی، تحرک گروهک‌ها، مواضع جریان‌های سیاسی کشور و کلیدواژه‌های رسانه‌های بیرونی است.»

به گفته آقای ذوالفقاری، ستاد امنیت انتخابات کشور «جهت‌گیری‌ها در فضای مجازی» را نیز «رصد» می‌کند.

وی هدف از «رصد» کردن این «روندها» را «برنامه‌ریزی» برای «مدیریت و پیشگیری» از «روندهایی» ذکر کرد که «ممکن است موقع انتخابات تولید ناامنی کند.»

آقای ذوالفقاری روز سه‌شنبه، ۱۲ خرداد نیز خبر داده بود که «رصد فضای مجازی» برای مقابله با اقدامات «تخریبی دشمنان» و «امنیت انتخابات» توسط وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی آغاز شده‌است.

در همین حال محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت، ضمن هشدار دربارهٔ این که ممکن است برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با «برخی هیاهوها» و «التهاب» همراه باشد، تأکید کرده بود که این «التهاب‌ها» باید مدیریت شود و به حداقل برسد.

در همان روز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، با اشاره به آغاز سفرهای انتخاباتی «شخصیت‌ها و مقامات سیاسی» در ماه‌های آینده گفته بود که اگر «افراد خودسر وارد شوند... و جرمی مرتکب شوند، قابل پیگرد است».

در همین حال محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور، ۱۴ تیر گفت که دولت تلاش می‌کند هزینه فعالیت سیاسی را در کشور کاهش دهد و از فعالیت احزاب «به‌ویژه برگزاری جلساتشان» حمایت کند.

XS
SM
MD
LG