لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۱

واکنش ایران به اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل: «مشتی دروغ»


یک عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این‌ که ایران خطری بزرگ‌تر از گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) است واکنش نشان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، این عضو نمایندگی ایران که نام او فاش نشده، در واکنش به سخنرانی روز دوشنبه، هفتم مهر، بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل گفت: «آن چه ما امروز از سخنران جلسه شنیدیم، هیچ چیز جز مشتی دروغ نبود.»

این عضو نمایندگی ایران در ادامه این‌ گونه اظهارنظر کرد که «اظهارات صبح دوشنبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث مضحکه افراد حاضر در این جلسه شد» و افزود که قصد بنیامین نتانیاهو از این سخنان، انحراف افکار عمومی از «جنایات» اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جمهوری اسلامی ایران خطری بزرگ‌تر از «داعش» است و بر لزوم «نابودی ظرفیت سلاح هسته‌ای ایران» تاکید کرد.

آقای نتانیاهو افزود که حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، به جای این‌ که در مجمع عمومی «اشک تمساح» بریزد «بهتر است با فرماندهان سپاه در مورد عملیات حمایت آن‌ها از تروریسم صحبت کند».

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه به مقایسه داعش و حماس پرداخته و گفت که «خالد مشعل، رهبر حماس، نیز همان سخنان ابوبکر البغدادی را پیشتر بیان کرده‌ است».

وی در ادامه به اشاره به افراط‌گرایی اسلامی گفت که این جریان «تنها یک جا هست که ممکن است با دستیابی به قدرتی بزرگ، جاه‌طلبی خود را نیز عملی کند؛ آنجا جمهوری اسلامی ایران است که بنیانگذار آن، خمینی با ندای لاالله الا الله و مجریان بی‌رحم این حکومت، سپاه پاسداران، در اندیشه تسلط بر دنیا هستند».

نخست وزیر اسرائیل به بخش‌هایی از اظهارات شماری از مقامات ایران اشاره کرد و از جمله گفت که محمدعلی جعفری، فرمانده کنونی سپاه، تاکید کرده‌ است که اسلام به قرائت ما باید بر جهان سروری کند.

عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل در همان روز سخنرانی نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت که «نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امیدوار است بتواند با اجرای نمایشی در مجمع عمومی بار دیگر ضد کشورهای مسلمان جنگ زرگری به‌ راه اندازد و مسلمانان را با ادعاهای بی‌اساس به گروه داعش مرتبط کند.»

به گفته وی، سخنان نتانیاهو «برای توجیه جنایات» اسرائیل صورت می‌گیرد و نخست‌وزیر اسرائیل «مذبوحانه تلاش می‌کند تا برای رسیدن به هدف خود، به ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی متوسل شود».

او افزود: «ادعای نگرانی این رژیم از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که تحت نظارت بین‌المللی قرار دارد در حالی صورت می‌گیرد که در منطقه خاورمیانه و جهان این نگرانی منطقی وجود دارد که سلاح هسته‌ای در اختیار رژیمی است که بارها ولع خود نسبت به کشتار مردم را نشان داده و نمونه آن جنایات این رژیم در دو ماه گذشته علیه مردم فلسطین بوده‌ است.»

در سخنرانی سران کشورها در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل، نخست وزیر اسرائیل بیشترین حملات خود را متوجه حکومت ایران کرد و این در حالی بود که حسن روحانی در سخنرانی خود در این مجمع، بر خلاف هشت سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، کمترین اشاره‌ها را به اسرائیل و اقدامات آن کرده بود.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه، نهم مهر، با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، نیز دیدار می‌کند تا دیدگاه‌های خود را با او در میان بگذارد.

XS
SM
MD
LG