لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

رئیس دادگستری روانسر در استان کرمانشاه «ترور شد»


سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسر که ترور شده‌است.
سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسر که ترور شده‌است.

بنا بر گزارش‌ها، سلیم قنبری، رئیس دادگستری شهرستان روانسر، از شهرستان‌های استان کرمانشاه، بامداد روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، ترور شده و در بیمارستان جان باخت.

مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت که رئیس دادگستری شهرستان روانسر در حالی که همراه پسرش از منزل خارج شده بود، توسط فردی مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و در بیمارستان جان باخت.

وی اضافه کرد: «پسر وی نیز از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده‌ است.»

وب‌سایت دادگستری استان کرمانشاه فرد ضارب را «یکی از اشرار منطقه که دارای سوابق قبلی شرارت نیز هست» توصیف کرده‌ است.

به نوشته این وب‌سایت، فرد ضارب به سمت مأموران هم شلیک کرده و بین او و مأموران «درگیری مسلحانه» پیش آمده است.

وب‌سایت دادگستری استان کرمانشاه همچنین نوشته‌ است که سلیم قنبری از قضات «قاطع» بوده «که با قاطعیت، شجاعت، اخلاص و تعهدش خاری در چشم متجاسرین به حریم امنیت عمومی و اشراری بود که وجود او را مانع شرارت‌های خود می‌دانستند به همین دلیل یکی از این اراذل و اوباش» اقدام به قتل او کرده‌ است.

دستگیری عامل ترور

مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، به خبرگزاری تسنیم گفت که «عامل این ترور بلافاصله توسط ضابطین قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و هم اکنون نیز مجروح و دستگیر شده‌ است، اما فعلاً نمی‌تواند صحبت کند.»

مجتبی ملکی درباره انگیزه عامل ترور گفت: «انگیزه فعلاً مشخص نیست و باید تحقیق شود. البته لحظه اول گفته پرونده داشتم، اما نمی‌توان به آن استناد کرد زیرا احتمال دارد مسایل دیگری پشت پرده باشد و باید تحقیق انجام شود.»

شهریار حیدری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه، نیز در این باره به خبرگزاری ایرنا گفت که «یکی از عوامل اصلی ترور با یک قبضه اسلحه دستگیر شده و حادثه هم اکنون توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در دست بررسی است.»

سلیم قنبری مدت هفت سال در دادگستری شهرستان روانسر مشغول به فعالیت بود. روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده‌ است.

در سال ۱۳۸۸ الله‌یار ملکشاهی، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، خبر داد که در پی درگیری مسلحانه میان ماموران پلیس راه و شورشیان کُرد در روز چهارم اردیبهشت آن سال در نزدیکی شهر روانسر ۱۸ مامور پلیس و ۸ نفر از اعضای گروه پژاک کشته شدند.

XS
SM
MD
LG