لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

برهم‌زننده مسابقه ورزشگاه آزادی، کارگردان سینما است


علی ملاقلی‌پور
علی ملاقلی‌پور

در جریان بازی خیریه تیم‌های فوتبال ستارگان جهان و ستارگان ایران، یکی از تماشاگران به وسط زمین پرید. اتفاقی که بارها رخ داده اما این بار، کاملاً متفاوت از همیشه.

فردی ​که «مامور یگان ایمنی» ورزشگاه او را گرفت و با مشایعت یحیی گل‌محمدی به بیرون زمین منتقل شد، علی ملاقلی‌پور کارگردان سینماست. او در اعتراض به کاهش اکران فیلمش و جایگزینی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی به وسط زمین پرید.

او پیش از این نیز نسبت به اعطای بخشی از زمان پخش فیلمش به فیلم آقای مجیدی اعتراض کرده بود.

تعدادی از سانس‌های نخستین فیلم کمدی قندون جهیزیه ساخته علی ملاقلی‌پور، به فیلم مذهبی محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی اختصاص یافته که باعث کاهش فروش فیلم ملاقلی‌پور می‌شود.

فرزند رسول ملاقلی‌پور کارگردان شناخته شده سینمای جنگ، با انتقاد از جشنواره فجر که فیلم او را «بی دلیل وارد جشنواره نکردند»، در اعتراض مکتوب خود نوشته بود اکران فیلم مجیدی باعث کاهش سانس‌های فیلم او شده و این مسئله به ایجاد تفرقه میان سینماگران منجر خواهد شد.

علی ملاقلی‌پور
علی ملاقلی‌پور

در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین استعداد جوان به علی ملاقلی‌پور برای کارگردانی «قندون جهیزیه» اهدا شد.

او در آغاز فصل اکران با پوشیدن لباسی که پوستر فیلمش روی آن نقش بسته بود، در خیابان‌ها به تبلیغ فیلم پرداخت و از کاهش سانس‌های فیلمش انتقاد کرد. اکبر عبدی، نگار جواهریان و صابر ابر از جمله بازیگران این فیلم هستند.

علی ملاقلی‌‌پور نخستین سینماگری است که برای اعتراض به وزارت فرهنگ و ارشاد، در قامت یک برهم‌زننده مسابقه ظاهر شده‌است.

سایت تابناک به نقل از او نوشته: مثل بقیه آدم‌ها سکوت نمی‌کنم و نمی‌ترسم از اینکه نگذارند دیگر فیلم بسازم. من فیلم اولی نیستم؛ من فیلم آخری هستم. من احتیاط نمی‌کنم که حالا چیزی نگویم چون شاید در آینده نگذارند فیلم بسازم، زیرا اهمیت آدم بودن برایم بسیار بیشتر از فیلم‌سازی است.

به نوشته این سایت، اولین تجربه کارگردانی ملاقلی پور از ۲۱ مرداد اکران شده و در هفته اول فروش خوبی داشت ولی پخش کنندگان این فیلم ادعا می‌کنند، تعداد سانس‌های اکران این فیلم کاهش یافته.

XS
SM
MD
LG