لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

نخست‌وزیر کانادا جشن نوروز را تبریک گفت


جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا

روز دوشنبه هم‌زمان با ارسال پیام‌های تبریک نوروزی از سوی وزیر خارجه آمریکا، نخست‌وزیر بریتانیا و وزیر خارجه بریتانیا، نخست‌وزیر کانادا نیز این عید باستانی را به همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند شادباش گفت.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در پیامی رسمی نوشت: «امروز ما همراه با کانادایی‌های ایرانی‌تبار، اهل آسیای مرکزی، کردتبار و اسماعیلی‌مذهب، نوروز را جشن می‌گیریم.»

او افزود: «این عید باستانی هزاران سال است که برای استقبال از بهار و سال نوی گاهشماری ایرانی جشن گرفته می‌شود. نوروز فرصتی است برای دوستان و خانواده تا در کنار سفره هفت‌سین گرد هم آیند؛ سفره‌ای که هفت نماد از موهبات زندگی در آن قرار داده شده. دوستان و خانواده در کنار هفت‌سین گرد هم می‌آیند تا به یکدیگر عیدی بدهند، آوای خوش شنیده و با یک‌دیگر پای سفره خوراک بنشینند.»

پیام نخست‌وزیر کانادا می‌افزاید: «نوروز که در فارسی به معنای روز نو است هم‌چنین فرصتی است برای ما تا بر تعهد خود به همزیستی، هم‌پذیری و تفاهم تأکیدی نو بورزیم. امسال، هم‌زمان با صد و پنجاهمین سالگرد به هم پیوستن استان‌های کانادا، از تمامی اهالی کانادا دعوت می‌کنم تا گرد هم آمده و فرهنگ‌ها، سنن و باورهای پرشماری را که مایه سرزندگی و رواداری جامعه کانادا شده گرامی بداریم. بیایید از این فرصت برای بزرگداشت سهمی که کانادایی‌های ایرانی‌تبار، اهل آسیای مرکزی، کردتبار و اسماعیلی‌مذهب در سراسر کشور ایفا کرده‌اند، استفاده کنیم.»

در پایان این پیام آمده: «از جانب دولت کانادا، سوفی و من، برای همه آنانی که نوروز را در کانادا و سراسر جهان جشن می‌گیرند سالی پر از تندرستی و بهروزی آرزومندم.»

جاستین ترودو در پیام ویدئویی خود به مناسبت نوروز، سخن خود را با جمله «هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز» به فارسی آغاز می‌کند:

نخست‌وزیر کانادا جشن نوروز را تبریک گفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:50 0:00

XS
SM
MD
LG