لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۱

نقدی: به بسیجی‌ها آموزش گسترده‌ای برای اجرای امر به معروف داده‌ایم


محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین
محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین

پس از آن که به تازگی اعلام شد که مجلس شورای اسلامی نیروهای بسیج را موظف به «اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه لسانی» کرده‌است، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد که بسیج «از تمام ظرفیت‌ها» در این راستا استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی، روز دوشنبه ۲۶ آبان در یک نشست خبری گفت: «بسیج با ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.»

وی تأکید کرد که «ما از پارسال آموزش‌های گسترده‌ای را برای بسیجیان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام داده‌ایم و بسیجیان با شیوه‌های صحیح و اصولی آموزش دیده‌اند.»

به گفته آقای نقدی سازمان بسیج مستضعفین «حضور گسترده‌ای» در عرصه‌های اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر و سازندگی دارد.

وی تصریح کرد: «اگر قانون امر به معروف هم نبود وظیفه داشتیم به این امر بپردازیم چون امر به معروف، قانونی است که خدا در قرآن آورده‌است.»

آقای نقدی هم‌چنین اعلام کرد: «روز ۵ آذر، اجتماع میلیونی بسیجیان سراسر کشور برپا خواهد شد.»

نمایندگان مجلس ایران روز، صبح یکشنبه، ۱۸ آبان در مصوبه‌ای نیروهای سازمان بسیج مستضعفین را موظف به «فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه لسانی» کردند.

مجلس‌نشینان هم‌چنین ماده‌ای را از طرح امر به معروف و نهی از منکر مصوب کردند که به موجب آن تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و موسسه‌ها و شرکت‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون هستند.

محمدرضا نقدی روز دوشنبه در ادامه سخنانش در این ارتباط گفت که «هیچ مدیری نباید از امر به معروف بترسد چراکه این تضعیف مدیریت نیست.»

پیشتر مجید انصاری، معاون رئیس جمهوری ایران در امور مجلس گفته بود که طرح «امر به معروف و نهی از منکر» با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد.

آمادگی «میلیون‌ها بسیجی» برای اعزام به غزه و سوریه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی «میلیون‌ها بسیجی» برای اعزام به غزه و سوریه خبر داد و گفت که این سازمان وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: «میلیون‌ها بسیجی در ایران آماده اعزام به سوریه و غزه هستند و به ما مراجعه می‌کنند.»

وی با بیان اینکه که بسیجیان خیلی دوست دارند به عراق بروند، افزود: «نیازی به حضور نظامیان ایران در عراق نیست ولی اگر آموزش بخواهند، انجام می‌شود همانطور که تاکنون صورت گرفته‌است.»

پیش از این گزارش‌هایی درباره حضور نیروهای وابسته به سپاه پاسداران در سوریه و عراق منتشر شده‌است. محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سال گذشته از حضور «مشاوران» سپاه پاسداران در سوریه سخن گفته بود.

افتتاح «شبکه ملی اطلاع‌رسانی بسیج»

آقای نقدی همچنین «شبکه اطلاع‌رسانی ملی» را «حقی مسلم‌تر از انرژی هسته‌ای» دانست و گفت که شبکه اطلاع‌رسانی ملی بسیج در ۳۰ هزار نقطه، مشترک دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از به گفته او «مدیریت ضعیف و قابل انتقاد» درباره راه‌اندازی «شبکه اطلاع‌رسانی ملی» افزود: «باید دنبال دست‌های پنهانی باشیم که نگذاشتند وارد این عرصه شویم.»

وی همچنین از افتتاح شبکه ملی اطلاع‌رسانی بسیج با عنوان «شبکه شباب» -بدون استفاده از اینترنت- در روز ۵ آذر، خبر داد.

آقای نقدی اشاره‌ای به جزئیات فعالیت این شبکه نکرد. پیش از مقامات سازمان بسیج مستضعفین از راه‌اندازی شبکه‌های ملی اطلاع‌رسانی بسیج در استانهای ایران خبر داده بودند.

سخنان رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره راه‌اندازی «شبکه اطلاع‌رسانی ملی» درحالی بیان می‌شود که دولت ایران سال‌هاست طرحی برای جدا کردن اینترنت مورد استفاده کاربران خانگی داخل کشور از شبکه جهانی وب با عنوان «شبکه ملی اطلاعات» را در دستور کار خود قرار داده که می‌گوید با هدف افزایش امنیت سایبری، مقابله با حمله‌های اینترنتی و رونق کسب و کار آنلاین طراحی شده‌است.

اما منتقدان نگران آن هستند که علاوه بر کیفیت پایین این شبکه، دولت ایران از تسلط خود بر کنترل هر چه بیشتر کاربران پرتعداد اینترنت در ایران استفاده کند.

XS
SM
MD
LG