لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۵

ربات ژاپنی به ۱۹ زبان به مشتریان بانک خدمات می‌دهد


ربات انسان‌نمای «نائو».
ربات انسان‌نمای «نائو».

گروه مالی میتسوبیشی «یواف‌جـِی»، که بزرگ‌ترین بانک ژاپن است از یک ربات کارگر پرده‌برداری کرده‌است که قرار است از ماه آوریل امسال در شعبه توکیوی این بانک به کار مشغول شود.

به نوشته روزنامه بریتانیایی «گاردین»، این ربات که «نائو» نام دارد قادر است به ۱۹ زبان مختلف به مشتریان خوش‌آمد گفته و به آنها توصیه‌های مالی ارائه دهد.

نمایشی از نائوها در سفارت فرانسه در ژاپن
نمایشی از نائوها در سفارت فرانسه در ژاپن

روزنامه «ایندیپندنت» نیز می‌نویسد که دیگر توانایی‌های «نائو» عبارتند از راهنمایی مشتریان، محاسبه نرخ ارزهای مختلف، و توضیح دادن قوانین و امور بانکی برای مشتریان.

ربات انسان‌نمای «نائو» به سوی مشتریان بانک رفته و خدمات خود را با بیان این جمله آغاز می‌کند: «سلام، خوش آمدید. در مورد امور صرافی و ارز، عابربانک، باز کردن حساب، یا ارسال پول به خارج، می‌توانم برایتان توضیح بدهم. کدام مورد مورد نظرتان است؟»

این ربات را شرکت فرانسوی «اَلدِبَران» که از شرکت‌های وابسته به شرکت مخابراتی «سافت‌بانک» ژاپن است به سفارش این شرکت ژاپنی، در پاریس ساخته است.

عملکرد «نائو» قرار است پس از آغاز به‌کار به طور مرتب بهبود یابد و مقام‌های ژاپنی قصد دارند از شکل بهبودیافته این ربات‌ها برای خدمات‌رسانی گسترده در جریان المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده کنند.

ویدئویی در مورد برخی توانایی‌های «نائو»، ساخته شرکت فرانسوی الدبران:

XS
SM
MD
LG