لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطینی با دریافت پول نقد از ایران


تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به تصمیم ایران در دادن پول نقد به خانواده‌های فلسطینی عامل حمله با چاقو به اسرائیلی‌ها گفته‌است، رهبری فلسطینی با هر گونه «تجارت ایران با رنج فلسطینی‌ها» مخالف است.

نبیل ابو رودینه سخنگوی نهاد ریاست جمهوری فلسطینی جمعه هفتم اسفند در رام‌الله در کرانه باختری گفت اگر ایران این تصمیم را گرفته‌است، این امر به اطلاع تشکیلات خودگردان نرسیده و این حکومت از آن «بی‌خبر» مانده‌است.

به گزارش جروزالم پست و خبرگزاری فلسطینی «وفا»، آقای رودینه تأکید کرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین («ساف») تنها نماینده مشروع و قانونی ملت فلسطین است و «دور زدن» این سازمان مورد نکوهش است.

اشاره این مقام ارشد ساف به «دور زدن»، احتمال رساندن پول‌های اعطایی ایران به خانواده‌های فلسطینی از طریق جنبش‌های دیگری مانند حماس بود.

محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان چهارشنبه پنجم اسفند در مراسمی در بیروت با حضور نمایندگان حماس، جهاد اسلامی فلسطین و چند سازمان فلسطینی دیگر، گفت، ایران به خانواده هر «شهید فلسطینی» که در «انتفاضه قدس» کشته می‌شود، هفت هزار دلار پول می‌دهد.

آقای فتحعلی این را نیز افزود، ایران همچنین قصد دارد به هر خانواده فلسطینی که ارتش اسرائیل خانه آنها را خراب می‌کند، سی هزار دلار بدهد.

اصطلاح «انتفاضه قدس» حملات خیابانی است که در آن فلسطینی‌های اکثراً کم سن و سال با چاقو به اسرائیلی‌ها حمله می‌کنند.

در این حملات که وارد ششمین ماه خود شده‌است، ۳۳ اسرائیلی کشته و حدود دویست فلسطینی کشته شده‌اند.

اسرائیل خانه همه فلسطینی‌های دخیل در حملات خیابانی را نیز در یک روند تدریجی خراب می‌کند.

نخست وزیر و وزارت خارجه اسرائیل چهارشنبه پنجم اسفند در واکنش به سخنان سفیر دولت ایران در لبنان، ضمن محکوم کردن این عمل ایران، آن را با پول‌هایی که جمهوری اسلامی از برجام، توافق نهایی هسته‌ای، بدست می‌آورد، ربط دادند.

XS
SM
MD
LG