لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۳

«احتمال راهپیمایی علیه مطهری» بعد از نماز جمعه


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

علی مطهری ممانعت از انجام نطق میان‌دستورش در جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس را «نقض اصول قانون اساسی» دانست و گفت که ممکن است از نمایندگانی که مانع انجام نطق او شده‌اند، شکایت کند.

این نماینده تهران در مجلس، همچنین درباره احتمال راهپیمایی علیه وی بعد از نماز جمعه تهران گفت که «این موضوع را شنیده‌ام و انشاءالله خودم هم شرکت می‌کنم.»

روز یکشنبه، ۲۱ دی، «حمله» برخی از نمایندگان مجلس به علی مطهری، نماینده تهران پس از درخواست دوباره او برای رفع حصر میرحسین موسوی و کروبی در نطق میان‌دستور، باعث تعطیلی موقت جلسه علنی مجلس شد.

در پی این اتفاقات، صفر نعیمی رز، نماینده آستارا، روز سه‌شنبه ۲۳ دی، از شکایت حدود ۵۰ تن از نمایندگان مجلس از علی مطهری به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود.

به گفته غلامرضا اسداللهی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، این شکایت در جلسه روز چهارشنبه، ۲۴ دی ماه این هیات بررسی می‌شود.

آقای مطهری روز چهارشنبه در واکنش به این شکایت گفت: «در واقع من باید شکایت کنم، آنها مثل این که دست پیش را گرفته‌اند پس نیفتند ولی من کلاً اهل شکایت نیستم.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وی اضافه کرد: «کلاً خودم با شکایت رابطه خوبی ندارم ولی باید فکر کنم و اگر احساس کنم آثار مثبت دارد ممکن است این کار را انجام بدهم ولی هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام.»

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس، نیز روز چهارشنبه، گفت که باید از نمایندگانی شکایت شود که «جو مجلس را برهم زدند.»

احتمال راهپیمایی علیه مطهری

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز سه‌شنبه، ۲۳ دی، خبر داده بود که «برخی گروه‌های سیاسی درصدد طراحی راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه این هفته در مخالفت با مطهری هستند.»

به گفته این خبرگزاری، «عده‌ای درصدد هستند» تا خواستار اخراج آقای مطهری از مجلس شوند.

آقای مطهری درباره احتمال برگزاری این راهپیمایی گفت: «این موضوع را شنیده‌ام و انشاءالله خودم هم شرکت می‌کنم.»

روز سه‌شنبه فیلمی کوتاه از درگیری تعدادی از نمایندگان مجلس با آقای مطهری به هنگام نطق میان دستور وی، منتشر شده‌است.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از وب‌سایت خرداد از تلاش آقای مطهری برای دریافت فیلم کامل جلسه روز یک‌شنبه خبر داده‌است.

آقای مطهری نیز درباره تقاضای خود برای دریافت این فیلم گفت: «فیلم تا زمانی که جلسه علنی بوده مشکلی ندارد. قاعدتاً فیلم را می‌دهند ولی قسمت بعد را نمی‌دانم بدهند یا نه؟»

وی در مورد برخورد فیزیکی او با برخی از نمایندگان در جلسه روز یک‌شنبه تصریح کرد: «برخورد فیزیکی نه ولی یکی دو نفر دست مرا می‌کشیدند که من پایین بیایم. من دستم را رها کردم و هلشان دادم ولی برخورد فیزیکی به آن معنا نبود.»

آقای مطهری، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن انتشار نام نمایندگانی که مانع نطق میان‌دستور او شده‌اند، اتفاقات روز یک‌شنبه را باعث «وهن مجلس» دانسته بود.

خبرگزاری ایرنا، به نقل از سایت خرداد خبر داده که پس از انتشار این بیانیه، وب‌سایت آقای مطهری از دسترس خارج شده‌است.

علی مطهری در نطق خود در جلسه روز یک‌شنبه مجلس، ضمن تاکید بر مواضع پیشین‌اش خواستار رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، شده بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از بهمن سال ۸۹ بدون محاکمه و براساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی در حصر خانگی به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG