لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

خبرسازترین چهره سال ۹۳ به انتخاب مخاطبان رادیو فردا


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین دوره برگزاری چهره خبرساز سال به انتخاب مخاطبان رادیو فردا، برای دومین سال پیاپی به عنوان خبرسازترین چهره سال ۹۳ برگزیده شد.

در این نظرخواهی که حدود ۱۷ هزار نفر در آن شرکت کردند، از میان ده گزینه حاضر در فهرست، محمد جواد ظریف با کسب بیش از ۴۰ درصد از آرا به عنوان چهره خبرساز سال ۹۳ برگزیده شد.

در سه دوره پیشین برگزارشده، که به انتخاب چهره‌های سال ۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ اختصاص داشت، مخاطبان رادیو فردا به ترتیب رضا پهلوی، فعال سیاسی و فرزند آخرین شاه ایران، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران را به عنوان خبرسازترین چهره این سه سال برگزیده بودند.

در چهارمین سال برگزاری این نظرخواهی، علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی پس از محمد جواد ظریف، با کسب حدود ۱۵ درصد از کل آرای مخاطبان رادیو فردا، در رتبه دوم این نظرخواهی ایستاد.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نسرین ستوده، وکیل و حقوقدان و فعال حقوق بشر و مرتضی پاشایی خواننده، آهنگساز پاپ به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

در چهار دوره برگزاری نظرخواهی خبرسازترین چهره سال در رادیو فردا، میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر ایران و نسرین ستوده توانستند سه بار در میان فهرست نهایی ده نفر خبرساز سال حضور یابند.

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، جعفر پناهی، فیمساز و کارگردان سینما، محمد نوریزاد، فیلمساز و فعال سیاسی منتقد، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران از جمله چهره‌هایی هستند که در دو دوره از چهار دوره برگزاری این نظرخواهی به فهرست نهایی اسامی خبرسازان سال راه یافته‌اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:59 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG