لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۸

انتقاد روحانی از نوع برخورد قوه قضائیه با سرمایه‌گذاران


در حالی که رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود از عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی به‌صراحت انتقاد کرده، حسن روحانی روز شنبه ۵ فروردین در زمینه مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری انتقاداتی را متوجه قوه قضائیه کرد.

رئیس جمهوری ایران که در مراسم بهره‌برداری از طرح پتروشیمی کردستان سخن می‌گفت، با اشاره به قوه قضائیه اظهار داشت: «با تلاش و خواهش و التماس یک آقایی را می‌آوریم که اینجا سرمایه‌گذاری کند، سر یک چیز جزئی یک دفعه یک آقایی هوس می‌کند این طرف را احضار کند. نمی‌شود کار کرد».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای روحانی تأکید کرد: «اگر اشتباهی صورت گرفت باید در اولین اقدام نسبت به آن تذکر داد و دستگیری و زندان بایستی به عنوان آخرین مرحله و اقدام باشد و سال تولید و اشتغال باید سال مچ‌گیری نباشد، بلکه سال دستگیری و یاری رساندن باشد.»

حسن روحانی هم‌چنین از قوه قضائیه خواست تا «در مورد اقداماتی که در بحث حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری انجام داده به مردم آمار بدهد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، او در این باره توضیح داد: «قوه قضائیه باید وارد میدان شود و در پایان سال به مردم گزارش دهد، قوه قضائیه باید بگوید به جای احضار و حتی بازداشت فرد تولیدکننده و یا صاحب کارخانه، بازپرس را به محل اعزام کرده و مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کرده است و در نهایت می‌توان دست بازپرس را هم بوسید.»

با بالا گرفتن انتقاد رهبر و دیگران از عملکرد اقتصادی دولت روحانی، حسن روحانی دستاوردهای دولتش در برخی عرصه‌های اقتصادی را در مقایسه با ۲۵ سال گذشته «بی‌نظیر» خوانده و در روزهای اخیر دولت سابق ایران را متهم به این کرد که «نفت را بردند و خوردند.»

آقای روحانی در عین حال در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی به او «اطمینان» داده است که «کاستی‌های موجود» را «جبران» خواهد کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای به فاصله حدود دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران٬ انتقاد‌های خود از دولت حسن روحانی را به طور کم‌سابقه‌ای علنی کرده و افزایش داده است.

رهبر جمهوری اسلامی به تازگی در واکنش به آمار‌های ارائه شده از سوی روحانی گفت که «آمارهای رسمی انسان را قانع نمی‌کند که حرکت عمومی به سمت رفع مشکلات است.»

روز شنبه مجتبی ذوالنور، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نیز با ابراز تردید نسبت به آمار‌های اقتصادی که حسن روحانی ارائه می‌کند تلویحاً از مردم خواست تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری به وی رأی ندهند.

در همین روز، جواد کریمی قدوسی٬ نماینده تندروی منتقد دولت نیز شخص رئیس‌جمهور را متهم کرد که اعتقادی به مبارزه با قاچاق ندارد و در این زمینه «کم‌کاری» می‌کند.

XS
SM
MD
LG