لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۱۴

خبرگزاری بسیج به نقل از صادق لاریجانی: اقدامات فاضل لاریجانی را قبول ندارم


صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه

خبرگزاری «بسیج» به نقل از صادق لاریجانی گزارش می‌کند که رئیس قوه قضائیه در دیدار با گروهی از دانشجویان گفته است که عملکرد برادرش، فاضل لاریجانی را «اشتباه» می‌داند و از وی «حمایت» نمی‌کند.

محمدامین سلیمی، دبیر «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی» این مطلب را روز دوشنبه (۱۵ آذر) به نقل از صادق لاریجانی و در گفت‌وگو با این خبرگزاری نقل کرده است.

این خبر همچنین در شماره روز دوشنبه روزنامه کیهان به نقل از خبرگزاری میزان بازتاب یافته است.

فاضل لاریجانی، برادر علی و صادق لاریجانی، رؤسای قوای مقننه و قضائیه ایران است. وی در بهمن سال ۱۳۹۱ از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت، به «باج‌خواهی و رانت‌خواری» متهم شده بود.

آقای احمدی‌نژاد در آن زمان فیلمی از فاضل لاریجانی را در صحن علنی مجلس منتشر کرد که در آن، فاضل لاریجانی از سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهد او را با بابک زنجانی آشنا کند.

فاضل لاریجانی در آن مکالمه می‌گوید می‌تواند از نفوذ برادرانش برای انجام برخی معاملات اقتصادی استفاده کند.

حال، محمدامین سلیمی، دبیر «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی» می‌گوید که رئیس قوه قضائیه در یک جلسه تازه و در پاسخ به پرسشی دربارهٔ فاضل لاریجانی اعلام کرده که اقدامات برادرش را «قبول» ندارد.

نمایی از ویدئوی محمود احمدی‌نژاد در مورد دیدار سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی
نمایی از ویدئوی محمود احمدی‌نژاد در مورد دیدار سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی

سلیمی گفته است که صادق لاریجانی این مطلب را در جلسه گروهی از تشکل‌های دانشجویی به مناسبت «روز دانشجو» بیان کرده و به برخی پرسش‌ها پاسخ داده است.

آقای سلیمی افزوده است که رئیس قوه قضائیه «در حوزه عملکردی که به یکی از نزدیکانش [فاضل لاریجانی] وارد بود، اذعان داشت مماشاتی در این حوزه وجود ندارد.»

آن‌طور که این عضو بسیج دانشجویی می‌گوید، صادق لاریجانی ادامه داده که «عملکرد فاضل را تأیید نمی‌کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است این موضوع را از قول من نقل کنید.»

به گفته محمدامین سلیمی، صادق لاریجانی اضافه کرده است که «قضات در حال پیگیری [پرونده فاضل لاریجانی] هستند و من هم بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر این پرونده خواهم بود.»

بحث «حقوق‌های نجومی» و واگذاری «املاک شهرداری»

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده که بحث «حقوق‌های نجومی» و واگذاری «املاک شهرداری» از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بوده است.

وی گفته رئیس قوه قضائیه در این جلسه از «تعلل» دولت برای ارسال اسناد و مدارک مربوط به «حقوق‌های نجومی» انتقاد کرده و گفته «اگر دولت در حوزه فیش‌های نجومی با جدیت وارد کار نشود، ما مستقلاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

صادق لاریجانی در این جلسه افزوده است که «دولت در این چند ماه در یک مورد اطلاعات در اختیار قوه قضائیه نگذاشته و حتی گویا از سوی دادستانی هم مهلتی داده شده که دولت هر چه سریعتر اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به قوه قضائیه برساند.»

رئیس قوه قضائیه دربارهٔ واگذاری «املاک شهرداری» تهران هم گفته «قوه قضائیه هیچ قصد و نیتی از دفاع از شهرداری نداشته و چند نفری هم در این حوزه احضار شده‌اند.»

سلیمی به نقل از لاریجانی گفته که مقام‌های قضایی به محمدباقر قالیباف گفته‌اند «این موضوع بدون ملاحظات جناحی و سیاسی بررسی خواهد شد.»

پرداخت حقوق‌های کلان به برخی مدیران دولتی و واگذاری املاک شهرداری به برخی از مدیران و افراد با تخفیف ویژه، دو موضوع جنجال‌برانگیز در ماه‌های اخیر بوده‌اند.

حامیان دولت و شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها با تکیه بر برخی اخبار و گزارش‌ها دربارهٔ این دو موضوع، حملات و انتقادهای تندی متوجه یکدیگر می‌کنند که این تنش‌های لفظی و انتقادها همچنان ادامه دارد.

مقام‌های قوه قضائیه نیز گفته‌اند که پرونده «حقوق‌های نجومی» و واگذاری «غیرقانونی» املاک شهرداری تهران را پیگیری خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG