لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۵

جنازه شش پاکستانی کشته‌شده در سوریه در قم تشییع شد


تشییع جنازه شش پاکستانی «مدافع حرم»‌در قم. ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
تشییع جنازه شش پاکستانی «مدافع حرم»‌در قم. ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

جنازه شش شهروند پاکستانی که در سوریه و در نبرد علیه مخالفان حکومت بشار اسد، رییس جمهوری این کشور، کشته شده‌اند روز چهارشنبه ۱۲ اسفند در شهر قم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این شش تن از افراد موسوم به «مدافعان حرم» و از اعضای تیپ زینبیون سپاه پاسداران بودند؛ تیپ زینبیون از اعضای پاکستانی سپاه پاسداران تشکیل شده که در سوریه می‌جنگند.

بنا بر گزارش‌ها، این شش تن در عملیات بازپس‌گیری شهرهای شیعه‌نشین «نُبل» و «الزهراء»، واقع در شمال غربی حلب، که حدود چهار سال در کنترل مخالفان بشار اسد قرار دارد شرکت داشتند.

شهرهای «نبل» و «الزهراء» که در ۲۰ کیلومتری شمال غرب حلب و ۴۰ کیلومتری مرز ترکیه در مسیر «حلب-اعزاز» در شمال سوریه قرار دارند، از دوم مرداد ۹۱ از سوی گروه‌های سلفی وابسته به «القاعده» محاصره شده‌ بودند.

خبرگزاری «دفاع مقدس» روز چهارشنبه نوشت که «پیش از این قرار بود پیکر سه شهید مدافع حرم پاکستانی در قم تشییع شود که با اضافه شدن پیکر سه شهید، روز چهارشنبه پیکر شش شهید مدافع حرم در قم تشییع شد».

بسیاری از اعضای «مدافعان حرم» را نیرو‌های رسمی سپاه و بسیج تشکیل می‌دهند و بیشترین کشته‌های ایران در درگیری‌های سوریه و عراق نیز مربوط به این دو نهاد نظامی است.

افغان‌ها و پاکستانی‌های مقیم ایران نیز از دیگر اعضای گروه «مدافعان حرم» هستند که به ترتیب در قالب دو تیپ «فاطمیون» و «زینبیون» سازماندهی می‌شوند.

از تعداد کشته‌های این دو تیپ نیز تاکنون آمار رسمی منتشر نشده٬ اما هر هفته گزارش‌های متعددی از کشته شدن برخی از نیروهای آنها در سوریه از سوی رسانه‌های محلی منتشر می‌شود.

تازه‌ترین این گزارش‌ها مربوط به کشته شدن هشت عضو تیپ «زینبیون» در سوریه بود که بر اساس اعلام سایت محلی «قم‌ فردا» مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آن‌ها روز ۲۷ بهمن‌ در قم برگزار شد.

XS
SM
MD
LG