لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

بیانیه ۵۳ نویسنده در اعتراض به «تحریف‌ها» در رسانه‌های اصول‌گرا


روزنامه بهار مصاحبه‌ای را با رضا براهنی منتشر کرده‌است با عنوان «از جمهوری اسلامی دلخور نیستم». پسر براهنی اما این مصاحبه را تحریف‌شده می‌داند.
روزنامه بهار مصاحبه‌ای را با رضا براهنی منتشر کرده‌است با عنوان «از جمهوری اسلامی دلخور نیستم». پسر براهنی اما این مصاحبه را تحریف‌شده می‌داند.

۵۳ شاعر و نویسنده ایرانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از همکاران خود در ایران، نسبت به توهین و تخریب نویسندگان و شاعران در رسانه‌های اصولگرا انتقاد کرده و همچنین در مورد صدور احکام سنگین قوه قضائیه علیه آنان اعتراض کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده‌است: «اینک باز هم اتاق فکرِ قدرت‌مداران حاکم به تکرار تاریخ برخاسته‌اند؛ به تاراجِ آزادی و بینایی و خیال. آن‌ها تلاش می‌کنند به ابزار گفت‌وگوها و دادگاه‌ها از ابراهیم گلستان چهرهٔ دیگری بسازند؛ رضا براهنی را به رنگ خویش درآورند؛ فاطمه اختصاری، مهدی موسوی، مصطفی عزیزی را به زندان و تازیانه بیازارند؛ و اینک ما نویسندگان ایرانی با همهٔ گوناگونی‌ها، به حمایت از یاران‌مان، در کنار یک‌دیگر ایستاده‌ایم؛ که همه ساکنان سرزمین بی‌مرز آزادی و بینایی و خیال‌ایم؛ که تاراج ساکنان جهان آفرینش را برنمی‌تابیم؛ که هجوم قدرت سکوت‌ساز را برنمی‌تابیم».

این بیانیه را ۵۳ تن از نویسندگان و شاعران ایرانی امضا کرده‌اند از جمله: مهرانگیز کار، اسماعیل خویی، قاضی ربیحاوی، رضا اغنمی، محمد تنگستانی، شیدا محمدی، آذر محلوجیان و پرتو نوری علا.

در گفت‌وگو با مهرانگیز کار حقوقدان و فعال حقوق بشر در آمریکا، و از امضاءکنندگان این بیانیه ابتدا می‌پرسیم که «ترور شخصیت» نویسندگان و شاعران در رسانه‌ها به چه صورتی انجام می‌گیرد؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:06 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG