لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۶

گزارش اختصاصی رادیو فردا از ورشو: دو نشان طلا برای دو کشتی‌گیر ایرانی


دو نشان طلا برای دو کشتی‌گیر ایرانی در جام ژیلکوفسکی لهستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:47 0:00

دو نشان طلا برای دو کشتی‌گیر ایرانی در جام ژیلکوفسکی لهستان

جام ژیلکوفسکی در لهستان با کسب دو مدال طلا برای کشتی آزاد ایران به پایان رسید. این مسابقات در چند وزن برای تیم ملی ایران، روسیه و تعدادی دیگر از کشورهای مدعی در دنیای کشتی، جنبه انتخابی داشت.

شکست سسلان رامونف از روسیه دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۴ و قهرمانی نماینده کوبایی‌تبار تیم ملی ایتالیا در وزن ۶۵ کیلوگرم، از رویدادهای مهم این تورنمنت بود.

در ۷۴ کیلوگرم علیرضا قاسمی مقابل میروسلاو کایروف از بلغارستان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری دست یافت، امیرخان وصالیموف از اتریش را با ضربه فنی مغلوب کرد. در برابر گئورگ هارت از آلمان ۱۰–۰ به پیروزی رسید، در دیدار پایانی مقابل تاکاتانی نفر دوم جهان از ژاپن پیروز شد و مدال طلا را به گردن آویخت.

قاسمی که شاگرد اکبر فلاح قهرمان ۱۹۹۳ دنیاست، در مسابقات انتخابی هم روی سکوی قهرمانی ایستاده بود و حالا با این قهرمانی، دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی لاس وگاس نصیب خود می‌کند. البته ترکیب نهایی در ماه آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

در همین وزن مرتضی رضایی قلعه در دور نخست، ژانگ از چین را مغلوب کرد. سپس پیمان یاراحمدی دیگر نماینده ایران را شکست داد. در دور سوم مقابل تاکاتانی از ژاپن با نتیجه ۱۴ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، راهی گروه شانس مجدد شد.

رضایی قلعه در این مرحله ابتدا مقابل میهالی ناگی از مجارستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. برای کسب مدال برنز در برابر مارتین اوبست از آلمان برنده شد و روی سکوی سوم ایستاد.

در همین وزن پیمان یاراحمدی در دور نخست ۱۰ بر صفر دامیان ووژنیاتسک از لهستان را شکست داد اما در دور بعد مغلوب رضایی قلعه شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.

دو نشان طلا برای دو کشتی‌گیر ایرانی در جام ژیلکوفسکی لهستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:47 0:00

در ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران دچار مصدومیت شده و احتمالاً رقابت‌های جهانی را از دست خواهد داد. در غیاب او، عباس طحان مقابل نماینده ترکیه به پیروزی رسید. سپی الکسی کروپ نیاکف از قرقیزستان و قهرمان آسیا را مغلوب کرد.

برای حضور در دیدار پایانی مقابل رادوسلاو باران از لهستان برنده شد. در فینال، الیزبار اودیکادزه از گرجستان را ۳ بر یک شکست داد و طلایی شد.

در همین وزن محمدحسین محمدیان در ابتدا هکتور رودریگز از اسپانیا را ۱۱ بر صفر برد. محمدیان که هفته گذشته قهرمان جام استپان سرکیسیان در ارمنستان شده بود، در گام بعدی مقابل ایوان یانکوفسکی از بلاروس با ضربه فنی به پیروزی رسید.

فرزند عسگری محمدیان دارنده دو مدال نقره المپیک سئول و بارسلون، در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اودیکادزه از گرجستان شکست خورد. در گروه شانس مجدد ابتدا به مصاف یاماگوچی از ژاپن رفت و با پیروزی ۱۱ بر یک پیروز شد.

برای کسب مدال برنز، بلوکباشی از ترکیه مقابل محمدیان حاضر نشد تا نماینده ایران صاحب مدال برنز شود.

XS
SM
MD
LG