لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

قتل دو خبرنگار در ویرجینیای آمریکا در جریان پخش زنده تلویزیونی


دو خبرنگار به قتل رسیده در ویرجینیا
دو خبرنگار به قتل رسیده در ویرجینیا

روز چهارشنبه چهارم شهریور، یک فرد مسلح دو خبرنگار مرتبط با شبکه رادیو و تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا را در جریان پخش زنده یک برنامه تلویزیونی به قتل رساند.

در این پخش زنده دیده می‌شود در حالی که یک خبرنگار زن به نام «الیسون پارکر» در حال مصاحبه با شخصی درباره موضوع گردشگری است ناگهان صدای تیراندازی شنیده می‌شود و دوربینی که برای فیلم‌برداری این مصاحبه استفاده می‌شود نیز از دست فیلم‌بردار به زمین می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اثر این تیراندازی «آدام وارد» ۲۷ساله که در حال فیلم‌برداری بود به قتل رسیده و «الیسون پارکر» ۲۴ساله که مصاحبه را انجام می‌داد نیز کشته شده‌است.

رسانه‌های محلی ایالت ویرجینیا خبر می‌دهند که به سمت فرد مصاحبه‌شونده که «ویکی گاردنر» نام دارد نیز شلیک شده و او از ناحیه کمر زخمی شده و هم‌اینک تحت عمل جراحی قرار دارد.

بنا بر گزارش‌ها فرد مسلح هشت بار به این سه نفر شلیک کرده و سپس متواری شده‌است.

این حادثه ساعت یک ربع به هفت بامداد چهارشنبه، به وقت محلی، در مرکز خرید «بریج‌واتر پلازا» در نزدیکی دریاچه کوه اسمیت در ویرجینیا رخ داده است.

دو خبرنگار کشته‌شده از کارمندان «دبلیودی‌بی‌جی۷» بودند که شبکه خبری مرکز و جنوب غرب ویرجینیا و از رسانه‌های زیرمجموعه شبکه سی‌بی‌اس آمریکا است.

جان باختن فرد مظنون

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرد تیرانداز از سوءقصد خود به جان این دو خبرنگار فیلم‌برداری کرده و پس از فرار از صحنه سوءقصد، این فیلم ویدئویی را بر روی رسانه‌های اجتماعی قرار داده است.

یکی از خبرنگاران کشته‌شده (سمت چپ)
یکی از خبرنگاران کشته‌شده (سمت چپ)

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای انتظامی این فرد مظنون را شناسایی کرده و در بزرگراهی در ویرجینیا با او مواجه شدند.

فرد مظنون سپس اقدام به گریز با خودرو کرده و تصادف می‌کند؛ پلیس او را در حالی که با سلاح کمری به خود شلیک کرده‌بود در خودرو یافته و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

آخرین گزارش‌ها حاکی است که فرد مظنون که «وستر فلناگن» نام دارد در بیمارستان جان داده است.

فرد مظنون با نام «وستر فلناگن» که در بیمارستان جان باخته از گزارشگران شبکه «دبلیودی‌بی‌جی» است که در این شبکه با نام مستعار «برایس ویلیامز» فعالیت می‌کرد.

به گفته جفری مارکز، مدیرکل این شبکه، «وستر فلناگن» به خاطر این‌که «فردی عصبانی بود» دو سال پیش از این شبکه رادیو و تلویزیونی اخراج شده بود.

پیام‌های توئیتری که روز چهارشنبه بر روی حساب توئیتری فرد مظنون ارسال شده حاکی از وجود تنش میان او و دو خبرنگار کشته‌شده به‌دست او در محیط کاری دارد.

به نوشته آسوشیتدپرس، آقای فلناگن به عنوان فردی سیاه‌پوست، پیش از این نسبت به «وجود تبعیض» در محیط کار خود در شبکه یادشده اعتراض کرده‌بود.

مقامات پلیس آمریکا می‌گویند که هنوز مسئله انگیزه انجام این سوءقصد مشخص نیست.

XS
SM
MD
LG