لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

تأکید ولایتی بر حمایت ایران از «شخص بشار اسد»


بشار اسد (راست) و علی‌اکبر ولایتی
بشار اسد (راست) و علی‌اکبر ولایتی

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل، که در دمشق به‌سر می‌برد روز یک‌شنبه هشتم آذر بر حمایت ایران از «شخص بشار اسد» تأکید کرده و گفت که تهران «در هر شرایطی» به حمایت از حکومت بشار اسد ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی که با رئیس‌جمهوری سوریه، دیدار داشته در جمع خبرنگاران گفت تأکید کرد که «ایران دست از حمایت دولت سوریه برنمی‌دارد.»

علی‌اکبر ولایتی که با یک هیئت همراه وارد دمشق شده و با مقام‌های بلندپایه سوری دیدار دارد به خبرنگاران گفت که «در این شرایط حساس و حیاتی»، «جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند از این کشور قهرمان، دولت مقاوم و شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت کند.»

به نوشته خبرگزاری ایسنا، آقای ولایتی خطاب به بشار اسد با ذکر این‌که «شما مایه مباهات و افتخار هستید» گفت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی «همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده» و «برای پیروزی» بشار اسد «دعا» می‌کند.

سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به مانع اصلی طرف‌های درگیر در بحران سوریه برای پایان دادن به پنج سال بحران و جنگ داخلی در این کشور تبدیل شده است، جنگی که تاکنون صدها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

ایران و روسیه که در سوریه حضور نظامی دارند، به شدت از آقای اسد حمایت می‌کنند، در حالی که آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه و تعدادی از دیگر کشورهای جهان، خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند.

در همین زمینه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز بیست‌وهفتم آبان تأکید کرد که به باور او جنگ در سوریه تا زمانی که بشار اسد قدرت را ترک نکرده است تمام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بشار اسد روز یک‌شنبه در جریان دیدار خود با علی‌اکبر ولایتی در دمشق گفت که «برخی کشورهای دشمن سوریه» در این سال‌ها کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود به مخالفان حکومت دمشق را «به طور روزافزون» افزایش داده‌اند.

در همین ارتباط، ارتش سوریه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که در روزهای اخیر، ترکیه زیر پوشش «کمک‌های بشردوستانه» ارسال ساز و برگ نظامی برای مخالفان حکومت بشار اسد را افزایش داده‌است.

XS
SM
MD
LG