لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۴

۳۱ کشته در بمبگذاری انتحاری نوجوان ۱۴ ساله در پاکستان


آمبولانس ارتش در حال انتقال زخمیان انفجار در پادگان مردان، ۱۰ فوریه ۲۰۱۱
آمبولانس ارتش در حال انتقال زخمیان انفجار در پادگان مردان، ۱۰ فوریه ۲۰۱۱
یک نوجوان ۱۴ ساله بمبگذار، روز پنج‌شنبه با منفجر کردن خود در محل یک رژه نظامی در شهر مردان در شمال غرب پاکستان باعث کشته شدن ۳۱ نفر شد.

در این حمله که یکی از خونین‌ترین حملات به نیروهای نظامی پاکستان در ماه‌های اخیر گزارش شده‌است، ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه طالبان پاکستان می‌گوید این بمبگذاری به تلافی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و حملات زمینی نیروهای آمریکایی در این محل انجام شده ‌است.

پلیس پاکستان می‌گوید نوجوان بمبگذار که اونیفورم مدرسه به تن داشت توانست با مقادیر زیادی مواد منفجره از بازرسی‌های ارتش گذشته و وارد محوطه رژه در پادگان شود.

این در حالی است که این پادگان نظامی که بیرون از شهر مردان واقع شده در سال ۲۰۰۶ نیز شاهد حمله دیگری به سربازان بود که طی آن ۳۵ سرباز جان خود را از دست دادند و کنترل‌ها و بازرسی‌ها از آن تاریخ در این پادگان افزایش یافته بود.

بامداد روز پنج‌شنبه یکی از سخنگویان طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه «با احساس غرور» گفت که گروه طالبان مسئولیت حمله بمبگذار نوجوان را بر عهده می‌گیرد و این یک «اقدام تلافی‌جویانه» است.

احسان‌الله احسان، سخنگوی طالبان به خبرگزاری‌ها گفت که فرد بمبگذار «یک سرباز» در شهر مردان بود که نزد طالبان آمده و گفته‌بود که «می‌خواهد جان خود را فدای اسلام کند.»

احسان‌الله احسان افزود: «ما پیشنهاد او را قبول کردیم و به او گفتیم تا سربازان دیگر در مردان را هدف قرار دهد.»

پاکستان هر هفته با شمار زیادی از حملات مختلف از سوی گروه طالبان و پیکارجویان مرتبط با القاعده روبه‌رو است و این حملات از ژوئیه ۲۰۰۷ که دولت پاکستان، اسلامگرایان را از یک مسجد در اسلام‌آباد اخراج کرد تاکنون بیش از چهار هزار کشته بر جای گذاشته‌است.

بیشتر خشونت‌ها در شمال غرب پاکستان متمرکز است؛ منطقه‌ای قبایلی نزدیک به مرز افغانستان که ایالات متحده از آن به عنوان «خطرناک‌ترین محل در جهان» یاد می‌کند.

دی‌ماه امسال نیز یک زن، در همین منطقه، جلیقه پر از مواد منفجره خود را در میان جمعیتی که در یک ایستگاه بازرسی ایستاده بودند منفجر کرد و با این کار باعث کشته شدن دست کم ۴۱ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد.
XS
SM
MD
LG