لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

در حمله انتحاری به رژه سربازان یمنی ۹۶ نفر کشته شدند


حمله انتحاری به یک مراسم رژه در صنعا، پایتخت یمن ۲۱ مه ۲۰۱۲.
حمله انتحاری به یک مراسم رژه در صنعا، پایتخت یمن ۲۱ مه ۲۰۱۲.
منابع پلیس یمن می‌گویند که در حمله‌ای انتحاری به یک رژه نظامی در صنعا، پایتخت یمن، که روز دوشنبه بوقوع پیوست ۹۶ سرباز این کشور جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر دفاع یمن و رییس ستاد مشترک این کشور نیز در این مراسم حضور داشتند اما به آنها آسیبی نرسید.

این مراسم که در میدانی نزدیک به کاخ ریاست‌جمهوری یمن برگزار می‌شد یک رژه تمرینی برای آیین‌های روز ملی یمن بود که قرار است روز سه‌شنبه در این کشور جشن گرفته شود.

بنا بر این گزارش، فردی که اونیفورم سربازان یمنی بر تن داشت در این رژه شرکت کرده و با حضور در میان سربازان خود را منفجر کرد؛ هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته‌است.

شاهدان عینی از سرازیر شدن آمبولانس‌ها به منطقه و پراکنده بودن اعضای بدن قربانیان در پیاده‌روها و خون‌آلوده بودن شدید صحنه انفجار خبر می‌دهند.
در حمله انتحاری به رژه سربازان یمنی ۹۶ نفر کشته شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:44 0:00

بیشتر سربازان کشته شده از یگان‌های سازمان امنیت مرکزی یمن بودند که نیرویی شبه‌نظامی به فرماندهی یحیی صالح، از بستگان رییس‌جمهوری مخلوع این کشور، علی عبدالله صالح، است.

ارتش یمن در جنوب این کشور درگیر نبرد با هواداران سازمان القاعده‌است ولی نیروهای القاعده تاکنون موفق شده‌اند با استفاده از ناآرامی‌ها در یمن طی سال گذشته، چندین شهر را در منطقه جنوب تصرف کنند.

پس از برکناری علی عبدالله صالح، جانشین وی عبد ربه منصور الهادی، می‌کوشد با کمک ایالات متحده آمریکا مناطق از دست رفته را بازپس گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی یمن هم‌چنین خبر داده‌اند که روز یک‌شنبه سه مربی آمریکایی گارد ساحلی یمن در شهر بندری حُدَیده در ساحل دریای سرخ مورد حمله یک گروه وابسته به القاعده قرار گرفتند که این حمله به زخمی شدن یکی از این مربیان منجر شد.

جرالد فایرستین، سفیر آمریکا در یمن، روز ششم فروردین ایران را متهم کرد که از «تجزیه‌طلبان مستقر در جنوب یمن» پشتیبانی می‌کند، امری که به گفته وی تهدیدی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به‌شمار می‌آید.
XS
SM
MD
LG