لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۲

ساختمان محل استقرار محمود احمدی‌نژاد پس گرفته شد


محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین و اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر سابق او در ساختمان لادن.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین و اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر سابق او در ساختمان لادن.
گزارش‌ها حاکی است نمایندگان وزارت دادگستری ایران بامداد سه‌شنبه ۲۱ آبان برای تحویل گرفتن دو طبقه از ساختمان لادن که محل استقرار محمود احمدی‌نژاد و برخی کارکنان دولت سابق است به این ساختمان مراجعه کرده و اموال اداری موجود در این طبقات را به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل کردند.

ساختمان لادن در محله ونک تهران که از آن به عنوان دفتر رییس جمهور سابق نیز یاد شده محلی است که محمود احمدی‌نژاد پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در بامداد یک‌شنبه ۱۳ مرداد سال جاری به آن نقل مکان کرد و هدایای موزه ریاست‌جمهوری کاخ سعدآباد را نیز به آن انتقال داد.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: «در حالی که طبق توافق انجام‌شده بین نهاد ریاست جمهوری و وزارت دادگستری برای در اختیار گرفتن دو طبقه از ساختمان لادن قرار بود این دو طبقه در اختیار وزارت دادگستری قرار گیرد، اما تا روز گذشته این طبقات هنوز از سوی کارکنان دولت سابق که در این ساختمان حضور داشتند به وزارت دادگستری تحویل داده نشده بود.»

این خبر می‌افزاید: «حتی زمانی که برخی نمایندگان وزارت دادگستری برای تحویل این طبقات به ساختمان لادن مراجعه کردند با درهای قفل‌شده واحدهای اداری این طبقات مواجه شدند.»

به نوشته تسنیم، بامداد سه‌شنبه نمایندگان وزارت دادگستری برای تحویل این طبقات به ساختمان لادن مراجعه کردند و «این‌بار نه‌تنها با درهای باز مواجه شدند بلکه اموال داخل این طبقات نیز در حال انتقال بود.»

بنا بر این گزارش، «افرادی که مرتبط با دولت قبل در طبقات دوم و سوم این ساختمان فعالیت می‌کردند، این طبقات را تخلیه کرده و اموال اداری موجود در این طبقات به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل شد.»

به گزارش تسنیم در حالی که داوود احمدی‌نژاد، برادر محمود احمدی‌نژاد، در روزهای اخیر اعلام کرد که رییس‌جمهوری سابق دیگر در ساختمان لادن نیست، اما افرادی که در ساختمان حضور داشتند اعلام کردند که محمود احمدی‌نژاد و رییس دفتر سابق او اسفندیار رحیم‌مشایی روز سه‌شنبه در این ساختمان حضور دارند.

در همین حال روز سه‌شنبه خبرگزاری ایسنا خبر داد، با توجه به اینکه نهاد ریاست جمهوری اموال دو طبقه از این ساختمان را تخلیه کرد، کارمندان وزارت دادگستری به زودی در مکان جدید مستقر می‌شوند.

ایسنا در ادامه نوشت که قرار است ساختمان لادن به طور کامل تخلیه شود و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت روحانی، در این ساختمان مستقر شود.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد روز نوزدهم آبان در مراسم ختم پدر سیدعلی مقدم، معاون ارتباطات مردمی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این پرسش که «آیا ساختمان لادن را ترک کرده‌اید یا خیر؟»، «لبخندی زد و سکوت کرد.»

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد مسائل ساختمان لادن «نشست خبری خواهد داشت یا خیر» گفت: «ان‌شاءالله به‌امید خدا کارها پیش می‌رود.»

ساختمان لادن و استفاده‌های آن

نام ساختمان لادن برای نخستین بار در شهریور ۹۱ و در جریان میزبانی اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شنیده شد و در آن زمان این ساختمان به محل استقرار علی سعیدلو، معاون بین‌الملل رییس جمهور، تبدیل شد.

پس از برگزاری اجلاس عدم تعهد از این ساختمان استفاده کمی شد تا این‌که خبرگزاری مهر ششم شهریورماه امسال خبر داد که «دو هزار و ۲۸۳ قلم هدیه رییس جمهوری» در «چهار کامیون جاسازی و با پنج ماشین زرهی» از موزه ریاست جمهوری در کاخ سعدآباد خارج و به ساختمان لادن در ونک منتقل شده است.

این در حالی است که هدایای اهدا شده به روسای جمهور، بخشی از اموال نهاد ریاست‌جمهوری به شمار می‌رود.

پس از آن به نوشته خبرگزاری مهر، جلسات سیاسی احمدی‌نژاد در این ساختمان باعث شد تا در جریان یکی از جلسات علنی مجلس، یک نماینده از روحانی درخواست کند که این ساختمان را تعطیل نماید.

واکنش مجلسی‌ها به جلسات احمدی‌نژاد در این ساختمان زمانی شدت گرفت که هم‌زمان با جلسات هیات دولت در پاستور، جلسات اعضای دولت سابق در ساختمان لادن برگزار شد.

محمود احمدی‌نژاد در زمانی که به ریاست‌جمهوری ایران رسید به رییس جمهوری پیشین، محمد خاتمی، اجازه برخورداری از دفتری تحت عنوان «دفتر رییس‌جمهور سابق» نداد.
XS
SM
MD
LG