لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

علی کروبی به قید وثیقه از زندان آزاد شد


علی کروبی فرزند مهدی کروبی
علی کروبی فرزند مهدی کروبی
بنا بر گزارش‌ها، علی کروبی، فرزند مهدی کروبی روز پنج‌شنبه به قید وثیقه یک میلیارد ریالی نقدی از زندان آزاد شد.

سحام‌نیوز با نقل این خبر نوشت که مأموران امنیتی، ۲۵ روز قبل طی تماسی تلفنی از وی خواسته‌بودند برای دیدار با مهدی و فاطمه کروبی، به منزل آنها مراجعه کند ولی علی کروبی پس از مراجعه به منزل پدر به همراه همسرش به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد.

نفیسه پناهی، همسر علی کروبی ساعاتی بعد از بازداشت خود در آن تاریخ، آزاد شد.

اشغال منزل مسکونی مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت و بازداشت علی کروبی، پسر وی، پس از آن صورت گرفت که معترضان در روز ۲۵ بهمن در پاسخ به فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به خیابان‌ها ریختند و علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

محمدتقی کروبی، یکی دیگر از فرزندان مهدی کروبی، که یازدهم اسفندماه در وب‌سایت خود به شرح رخدادهای مربوط به حمله نیروهای امنیتی به منزل پدرش پرداخت در مورد حبس علی کروبی نیز نوشت که وی در دوران زندان خود در سلول انفرادی محبوس بوده‌است.

علی کروبی در ۲۲ بهمن سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بود و آن چنان که سایت سحام‌نیوز گزارش داده‌است، «طی ساعات بازداشت خود متحمل شکنجه‌های وحشیانه‌ای شد.»

اوایل اسفندماه همچنین ماموران امنیتی «برای چندمین بار به منظور دستگیری حسین کروبی – فرزند ارشد مهدی کروبی- به منزل وی یورش بردند که به دلیل عدم حضور وی این اقدام ناکام ماند.»

تظاهرات مخالفان که روز دوشنبه ۲۵ بهمن در حمایت از جنبش مردم تونس و مصر برگزار شد، خشم و اعتراض هواداران و مقامات حکومت جمهوری اسلامی را برانگیخته و خواستار محاکمه و اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده‌اند.

در پی این تحولات میرحسین موسوی و مهدی کروبی با محدودیت‌های شدید از سوی حکومت جمهوری اسلامی روبه‌رو شدند، محدودیت‌هایی که در نهایت به حصر خانگی آنها و پس از مدتی عملاً به قطع ارتباط و حبس‌شان در مکانی نامعلوم انجامید.

این امر اعتراض‌های داخلی و خارجی زیادی را در پی داشته‌است. در یکی از تازه‌ترین اعتراض‌ها، گروهی از اعضای باشگاه معتبر مادرید متشکل از سران و رهبران سابق جهان در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد با اعتراض به «ربوده شدن» رهبران مخالفان در ایران خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق قانونی آنها و خانواده‌های آنها شده‌اند.

اعضای امضاکننده نامه به آیت‌الله خامنه‌ای، از رفتارهای مقام‌های حکومتی با آقایان موسوی و کروبی به عنوان «آدم‌ربایی» یاد کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG