لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

تهدید به «خاموش کردن آتش فساد و فحشا» در دانشگاه علم و صنعت


(عکس مربوط به دانشگاه علم و صنعت نیست)
(عکس مربوط به دانشگاه علم و صنعت نیست)
«دفاتر فرهنگی» در چهار دانشکده دانشگاه علم و صنعت تهران با صدور بیانیه شدیداللحنی در مورد مسئله حجاب، دانشجویان بدحجاب را به برخورد در سطح دانشگاه تهدید کردند.

به نوشته وب‌سایت خبری «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی، در این بیانیه آمده ‌است که «فضای دانشگاه در حال نزدیک شدن به مرزهای بحرانی است» و اعضای این دفاتر «در صورت کم‌کاری مسئولین دانشگاهی، خود موظف به ادای تکلیف انقلابی هستند».

در بیانیه این «دفاتر فرهنگی» آمده‌ است که «خون انقلابی دانشجویان به جوش آمده و همراه با منطق اسلامی تا خاموش کردن آتش فساد و فحشا در دانشگاه با قاطعیت پیش خواهند رفت».

بنا بر این گزارش، انتشار این بیانیه پس از آن صورت می‌گیرد که بسیج دانشگاه علم و صنعت شبنامه‌های تهدیدآمیزی در مورد مسئله حجاب خطاب به دانشجویان در این دانشگاه پخش کرده و گروهی را نیز با نام «جنبش حیا در دانشگاه علم و صنعت» زیر نظر «گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف» تشکیل داده ‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این شبنامه‌ها تهدید شده که عدم «برخورد قاطعانه» ریاست دانشگاه با آن چه از سوی بسیج دانشگاهی «بی‌عفتی و بی‌حجابی اندک افراد جاهل و غافل یا عامد» و «بی‌بندوباری و اباحه‌گری گروهی کوچک» نامیده شده، غیرقابل پذیرش و نابخشودنی است.

به نوشته «کلمه»، دفاتر فرهنگی دانشکده‌های برق، مواد و متالورژی، مکانیک، و معماری و شهرسازی هم‌اینک با صدور بیانیه‌ای مشترک و پخش آن در سطح دانشگاه به حمایت از تهدیدات ذکر شده در این شبنامه‌ها پرداخته‌اند.

هشدار دفاتر فرهنگی دانشگاه علم و صنعت در مورد نزدیک شدن «بدحجابی» در این دانشگاه «به مرزهای بحرانی» در حالی است که به گفته علیرضا افشار، معاون فرهنگی وزیر کشور، در سال‌های اخیر در ایران در ۳۰ دانشگاه و ۱۰۰ دبیرستان، ۲۷ طرح و برنامه ترویج حجاب به اجرا گذاشته شده ‌است.

به گفته آقای افشار، هم‌چنین وزارت کشور برای ترویج «عفاف و حجاب» به صداوسیما ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و به شهرداری تهران ۲۰ میلیارد تومان پول پرداخت کرده ‌است.

معاون وزیر کشور هم‌چنین در ۲ آذر ۸۹ از کاهش «بدحجابی»‌ در جامعه ایران در دوره پس از انتخابات دهم ریاست‌ جمهوری از ۱۰ درصد به ۱ درصد سخن گفته و «وجود فضای سیاسی ایجاد شده در کشور و مسائل رخ داده بعد از انتخابات سال گذشته» را دلیل آن دانسته است.

ائمه جمعه شهرهای ایران و گروه‌های مذهبی در دوره پس از انتخابات ریاست ‌جمهوری بر تأکید و تهدید خود در رابطه با مسئله حجاب افزوده‌اند.

مصطفی محمد نجار، وزير کشور دولت جمهوری اسلامی، نیز پیش از این اعلام کرد که از آبان‌ماه دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز خواهد شد.

با این وجود، هادی بهرامی، دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه تهران، درباره دلایل «بدحجابی» در ایران گفته ‌است: «نتایج تحقیق انجام شده بر روی دختران تهرانی نشان می‌دهد ۱۱ درصد به دلیل عدم تولید پوشاک با معیارهای اسلامی، چهار درصد عدم مقبولیت پوشش اسلامی در محیط کار و ۲۱ درصد عدم مقبولیت پوشش اسلامی در جامعه نوع پوشش خود را انتخاب می‌کنند.»

در حالی که محمود احمدی‌نژاد گفته بود دولت وی «مطلقاً و از بنیاد» مخالف طرح «مبارزه با بدحجابی» است، فرمانده نیروی انتظامی و نیز جانشین وی بارها تاکید کرده‌اند که طرح موسوم به «حجاب و عفاف» از سوی دولت ابلاغ شده و حتی رئیس دولت ستادی را به همین منظور در وزارت کشور تشکیل داده است.
XS
SM
MD
LG