لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۲

احتمال شکایت از کی‌روش به فیفا به خاطر اظهاراتش درباره پرسپولیس


محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس.
محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس.
خبرگزاری فارس به نقل از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نوشته‌است اگر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره مصاحبه با «شبکه‌ بیگانه» توضیح ندهد، از او به فیفا شکایت می‌کنیم.

یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نیز از بررسی محتوای مصاحبه کارلوس کی‌روش خبر داده و گفته اگر اظهارات سرمربی تیم ملی ایران موجب وهن فوتبال کشور شده باشد، با او برخورد خواهد شد.

محمد رویانیان که شکایتی هم از مانوئل ژوزه سرمربی پیشین تیمش به فیفا ارائه کرده، در توضیح علت شکایت از کارلوس کی‌روش گفته: «با توجه به صحبت‌های کی‌روش در یک رسانه بیگانه که به اطلاع من رسانده‌اند، اعلام می‌کنم اگر سرمربی تیم ملی ظرف ۷۲ ساعت درباره صحبت‌هایش در رسانه‌های بیگانه درباره پرسپولیس توضیح ندهد، این موضوع را به صورت قانونی پیگیری می‌کنیم.»

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که برای گفت‌وگو با اشکان دژآگه ستاره تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه فولام به لندن رفته بود، مصاحبه‌ای نیز با بخش ورزشی بی‌بی‌سی فارسی انجام داد و پاسخگوی پرسش‌هایی درباره تیم ملی فوتبال ایران شد. او در این گفت‌وگو با اشاره به افت پرسپولیس در نیم‌فصل اول، یادآور شد که تضعیف پرسپولیس، نزول کیفی تیم ملی را هم در پی داشت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران.
کی‌روش در توضیح این موضوع به افت کیفی ملی‌پوشان پرسپولیسی از جمله غلامرضا رضایی و کریم انصاری فرد در نیم‌فصل نخست لیگ برتر اشاره کرد. نکاتی که سرمربی تیم ملی ایران مطرح کرد با توجه به رتبه نازل پرسپولیس در جدول و نارضایتی هواداران این تیم که به اخراج ژوره انجامید، چندان تازگی نداشت و کمتر کسی گمان می‌کرد که موجب برآشفتگی مدیرعامل نظامی باشگاه پرسپولیس شود.

رویانیان با تعیین ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته برای سرمربی تیم ملی گفته‌است: «دوست داریم کی‌روش موضع رسمی خود را اعلام کند. در غیر این صورت ما هم در بیانیه‌ای مشکل اصلی پرسپولیس و تیم ملی را به اطلاع مردم خواهیم رساند، حرف‌هایی که تا امروز چشم‌پوشی شده. این حق ماست که اگر ایشان جواب قانع‌کننده‌ای نداشت، موضوع را از طریق فیفا یا مراجع قانونی پیگیری کنیم. هر کسی نباید درباره هرچیزی که دلش می‌خواهد صحبت کند.»

به رغم اظهارات رویانیان، اگر چنین شکایتی از کی‌روش صورت بگیرد نقیض شکایت پرسپولیس از مانوئل ژوزه به فیفاست. در متن آن شکایت، رویانیان مدعی شده بود ژوزه تعهداتش در قبال باشگاه را انجام نداده. اما این جا می‌گوید ژوزه مشکلی نداشت و ایراد پرسپولیس را باید در حاشیه‌سازی‌های کی‌روش جستجو کرد. فیفا اگر استدلال رویانیان روی شکایت دوم را بپذیرد، شکایت قبلی منتفی خواهد شد و چه بسا در این صورت رویانیان باید کل مبلغ قرارداد ژوزه را هم بپردازد.

مصاحبه کارلوس کی‌روش و اظهارات رویانیان، با واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران هم مواجه شده. حسین عبداللهی به خبرگزاری فارس گفته انجام مصاحبه با یک رسانه عامل برخورد با فرد نیست. بلکه در آیین‌نامه‌ها اصولی برای مصاحبه ذکر شده که اگر رعایت نشود می‌توان با «فرد خاطی» برخورد کرد.

این عضو کمیته انضباطی در ادامه با اشاره به احضار برخی مربیان به کمیته انضباطی برای ادای توضیح درباره محتوای مصاحبه‌هایشان گفت: «در مورد مصاحبه کی‌روش نیز همین مسئله صدق می‌کند. ابتدا باید متن گفت‌وگو را بررسی کنیم و اگر باعث وهن فوتبال کشور شده باشد، برخورد خواهیم کرد.»

عبداللهی از رویانیان درخواست کرد برای شکایت از سرمربی تیم ملی، ابتدا به فدراسیون فوتبال ایران مراجعه کند.
XS
SM
MD
LG