لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۳

فیس‌بوک با گذر از گوگل، تبدیل به پربیننده ترین وب‌سایت شد


طی هفته جاری، وب‌سایت شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» توانست برای نخستین بار از نظر تعداد بازدیدها از سایت گوگل پیشی گرفته و تبدیل به پربیننده ترین وب‌سایت سال شود.

این پیروزی برای فیس‌بوک پس از آن اعلام می‌شود که «مارک زاکربرگ»، بنیان‌گذار و رئیس شبکه فیس‌بوک به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شد و اعلام شد که تعداد اعضای فیس‌بوک نیز از مرز ۵۵۰ میلیون نفر عبور کرده‌است.

به نوشته وب‌سایت آمریکایی «هافینگتون‌پست»، فیس‌بوک امسال نزدیک به ۹ درصد از تمامی بازدیدهای اینترنتی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌است که این درصد برای گوگل کمی بیش از ۷ درصد است. در جایگاه سوم نام وب‌سایت جستجوگر «یاهو» و در رتبه چهارم نام وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدئویی «یوتیوب» دیده می‌شود.

نکته جالب در این است که جستجوگر گوگل به خاطر ماهیت خود، ابزار اصلی افزایش کلیک در سایت رقیب خود فیس‌بوک است و کلمه Facebook برای دومین سال پیاپی پرکاربردترین کلمه جستجو شده از طریق گوگل بوده‌است.

تعداد بازدیدها از فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده و این سایت در سال ۲۰۰۹ هنوز در جایگاه سومین سایت پربازدید و پس از گوگل و یاهو قرار داشت.

بنا به داده‌های منتشر شده در سایت هیت‌وایز (Hitwise) که از منابع ارائه اطلاعات رقابتی آنلاین است، کلمه Facebook جستجوی اول و عبارت Facebook login جستجوی دوم در گوگل بوده و در شاخه موزیک، «لیدی گاگا» ستاره موسیقی پاپ پرجستجوترین نام و کلمه امسال بوده‌است.

در زمینه جستجوی نام افراد، بالاترین جستجو مربوط به «کیم کارداشیان»، بازیگر و مدل آمریکایی است که نوار رابطه جنسی او با دوست پسر سابقش لو رفته و در رسانه‌ها پخش شده‌است.

در جایگاه دوم جستجوی نام افراد به نام «اوپرا وينفری»، مجری سرشناس و باسابقه برنامه‌های تلويزيونی آمریکایی برمی‌خوریم.

در شاخه فیلم، «جنگ ستارگان»، اول، فیلم ترسناک «فعالیت فراطبیعی»، دوم، و فیلم «آواتار» سوم شده‌است.
دیسنی وورلد، در شاخه مکان‌های گردشی، و تایگر وود، گلف‌باز آمریکایی در شاخه ورزش بیشترین جستجوهای سال بوده‌اند.
XS
SM
MD
LG