لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۵

ایران ۶ کویت صفر، صعود تیم ملی فوتبال جوانان ایران


در آخرین بازی از مرحله مقدماتی فوتبال جوانان آسیا در سال ۲۰۱۲، جوانان ایران با پیروزی پرگل مقابل کویت، با هفت امتیاز به عنوان سرگروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

عجیب آن‌که تیم ملی جوانان ایران پس از انقلاب اسلامی هرگز به جمع سه تیم برتر آسیا راه پیدا نکرده و بهترین عنوانش رده چهارمی است که سال ۲۰۰۰ در خود ایران رقم خورده، پیش از انقلاب اما ایران چهار جام قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی را نصیب خود کرده بود. به این ترتیب اگر این تیم امسال به مقام سوم هم برسد، طلسمی ۳۵ ساله را فرو خواهد ریخت.

ایران در گروه A در حالی صدرنشین شد که ژاپن در رده دوم قرار گرفت. امارات میزبان بازی‌ها نیز همراه با کویت از گردونه مسابقات حذف شدند.

چهار تیمی که به مرحله نیمه نهایی صعود کنند، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۳ جوانان به میزبانی ترکیه را نیز دریافت خواهند کرد. به این ترتیب بازی ایران با کره جنوبی، رقابت گزینشی برای حضور در جام جهانی جوانان است. نبردی دشوار که روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

ایران در نخستین بازی با گل‌های بهنام برزای و حسین فاضلی و با نتیجه ۲-۰ از سد ژاپن عبور کرد. در بازی دوم هم با امارات میزبان رقابت‌ها به تساوی ۱-۱ رسید. گل ایران را مقابل امارات، علیرضا جهانبخش به ثمر رساند. او در لیگ برتر عضو تیم داماش گیلان است.

ایران ۶ کویت صفر

در ورزشگاه فجیره، ایران برتری خود را به رقیب دیرینه‌اش در فوتبال آسیا دیکته کرد. جالب آن‌که از سوی اکبر محمدی سرمربی این تیم به برخی از بازیکنان اصلی هم استراحت داده شد تا با تمام قوا مهیای جدال سرنوشت‌ساز مقابل کره جنوبی شوند.

در دقیقه ۲۶ شوت احمد عبدالله‌زاده به تیر افقی دروازه کویت برخورد کرد اما در ادامه ولید مشاعی‌زاده با شوتی زیبا از فاصله دور، گل اول ایران را به ثمر نشاند.

ایران پس از گل هم حملاتش را تداوم بخشید. علی چوپانی می‌توانست دروازه کویت را باز کند که توپ از کنار دروازه با فاصله کمی بیرون رفت. بازیکنان ایران در نیمه اول فرصت‌های بسیاری داشتند اما مدافعین و دروازه بان کویت مانع از تغییر نتیجه یک بر صفر شدند.

در نیمه دوم احسان پهلوان نام خود را به عنوان زننده گل دوم به ثبت رساند. سپس سردار آزمون گل سوم را وارد دروازه حریف کرد. به فاصله کوتاهی، حسین فاضلی در موقعیت تک به تک پیروز شد تا گل چهارم را به تور دروازه کویت بدوزد. فاضلی که عطش گل‌زنی فراوانی داشت، در دقیقه ۷۰ هم توپ را به تیر افقی دروازه کویت کوبید.

گل پنجم ایران را روزبه چشمی به ثمر رساند و در ادامه جشنواره گلزنی جوانان زیر ۱۹ سال فوتبال ایران، حسین فاضلی گل ششم را زد تا خودش را در این بازی دو گله و در کل رقابت‌ها هم سه‌گله کند.

سردار آزمون با کارت زردی که در این مسابقه گرفت دو اخطاره شد تا بازی با کره جنوبی را از دست بدهد. در دقیقه نود بازی هم یکی از بازیکنان کویت به خاطر ایجاد درگیری در زمین، از بازی اخراج شد.
XS
SM
MD
LG