لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۸

درگیری نیروهای وزارت ارتباطات ایران با کارمندان پژوهشگاه فضای مجازی


پژوهشگاه فضای مجازی.
پژوهشگاه فضای مجازی.
نیروهای حراست وزارت ارتباطات ایران بامداد یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت با هدف «پس گرفتن» پژوهشگاه فضای مجازی پس از ورود به ساختمان این پژوهشگاه با کارمندان این مرکز درگیر شده و تابلوی این مرکز را نیز پایین کشیدند.

به نوشته خبرگزاری مهر، مرکز ملی فضای مجازی روز یک‌شنبه «صحنه درگیری و اغتشاش» بود و مسئولان و نیروهای وزارت ارتباطات می‌گویند که براساس حکم و دستور رئیس جمهور به قصد پس گرفتن این پژوهشگاه وارد این ساختمان شده‌اند.

به نوشته مهر، افراد وزارت ارتباطات آسانسورهای این مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخلیه اتاق معاون اداری مالی این مرکز، تلاش کرده‌اند که جایگاه قبلی خود را پس گیرند. خبرگزاری ایرنا نیز از پایین کشیده شدن تابلوی این مرکز توسط افراد وزارت ارتباطات خبر می‌دهد.

محسن مروجی، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، گفت که: «از صبح امروز مسئولان وزارت ارتباطات وارد ساختمان شده و عملا با یک رفتار بدی در هر اتاق را باز می‌کنند و می‌گویند افراد قبلی باید بیرون بیایند و افراد جدید جایگزین شوند، این در حالی است که این حکم در شورای عالی اداری ایجاد شده و چگونه می‌توان تنها با یک نامه آن را نقض کرد؟»

وی در ادامه گفت که: «این شورا یک نهاد فراقوه‌ای است و همه باید با آن همکاری کنند. حال چگونه می‌توان بدون هیچ حکم حقوقی با این رفتار از کار کردن کارمندان قبلی خودداری شود.»

وی در پایان گفت: «ما منتظر حکم قضایی از مراجع بالاتر هستیم و تا زمانی که این حکم نیامده است محل کار خود را ترک نمی‌کنیم.»

به نوشته ایرنا، مهدی اخوان بهابادی، رئیس مرکز فضای مجازی، از حکم وزارت ارتباطات در مورد تحویل ساختمان تبعیت نکرده و در واکنش به ورود نیروهای وزارتخانه، نیروی انتظامی منطقه را خبر کرده‌است.

بنا بر این گزارش وی می‌گوید که مرکز ملی فضای مجازی حوزه قوه مجریه نیست و این مرکز زیر نظر رهبری است اما رمضان قاسم‌پور، مدیر كل حراست وزارت ارتباطات، می‌گوید که رئیس این مركز رئیس جمهور است.

درگیری نیروهای دولت با این مرکز در حالی صورت می‌گیرد که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته به دستور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، منحل شد تا مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌ها و امکانات این پژوهشگاه در جهت اهداف خود استفاده کند.

این مرکز چند ماه پیش پژوهشگاهی به نام پژوهشگاه فضای مجازی ایجاد کرد تا پروژه‌هایی که پیش از این در پژوهشگاه آی‌سی‌تی تعریف شده بود را پیگیری کند.

با این وجود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان می‌گوید که پژوهشگاه آی‌سی‌تی به صورت غیرقانونی از این وزارتخانه جدا شده و باید به عنوان بازوی تحقیقاتی این وزارتخانه به جایگاه قبلی خود برگردد.

به نوشته ایرنا، پیگیری‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این مدت منجر به مصوبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری شورای عالی اداری شد که بر اساس آن ساختمان این پژوهشگاه باید تحویل وزارت ارتباطات شود.
XS
SM
MD
LG